Giant

Miłość od pierwszego wejścia

Artykuł

|
Strefa wejściowa zrealizowana przez Interbiuro
Strefa wejściowa, realizacja Interbiuro
Jak urządzić strefę wejściową, by przez lata stanowiła wizytówkę biurowca?

Strefa wejściowa to jedna z najważniejszych części biurowca – niezależnie, czy w całości należy on do jednej firmy, czy też jego powierzchnie dzielone są przez różnych najemców. Wykonana i urządzona ze starannością, dbałością o szczegóły, łącząca nieprzemijalną klasykę z nowymi trendami i designerskimi nowinkami, będzie służyła przez długi czas. Miejsce to podświadomie wywiera pierwsze, często niezacieralne wrażenie. O czym zatem pamiętać na etapie projektowania i aranżowania, by było nie tylko funkcjonalne, ale też reprezentacyjne?

 

Strefa wejściowa najczęściej projektowana jest już na etapie przygotowywania koncepcji całego budynku. Wówczas to główny projektant decyduje o sposobie aranżacji i wykończeniach, które zazwyczaj nawiązują do charakteru bryły budynku i otoczenia zewnętrznego. Wnętrze jest wtedy niejako przedłużeniem tego, co dzieje się na zewnątrz i ma tworzyć z nim spójną całość. Jest też oczywiście drugie podejście, kiedy świadomie kontestujemy to, co dzieje się na zewnątrz budynku. Projekt wnętrz jest wtedy zupełnie inną bajką, w której wchodzimy do nieznanego świata, takiego którego pewnie się nie spodziewaliśmy, patrząc na budynek od zewnątrz – wyjaśnia Anna Wnuk, architekt w firmie Interbiuro.

 

Z czasem jednak, kiedy budynek starzeje się, zachodzi potrzeba zaprojektowania strefy wejściowej od nowa, w tym także wprowadzenia nowych funkcji lub zrezygnowania z tych, które się nie sprawdziły, sprostania potrzebom i wymaganiom nowych najemców. Dodatkowo właściciel budynku może taką przebudową zwiększyć atrakcyjność obiektu w oczach potencjalnych najemców. A odnowione, zmodernizowane i nowoczesne lobby wpływa na pozytywny obraz budynku, który ma zostać w pamięci – przypomina Anna Wnuk.

 

O czym pamiętać na etapie projektowania?

 

Projektując strefę wejściową budynku, należy wziąć pod uwagę, czy stanowi on siedzibę jednej firmy, czy powierzchnię wynajmuje w nim wielu najemców. W pierwszym wypadku recepcja główna budynku jest jedyną, do której trafia gość, w drugim z kolei – jak zauważa architekt – pełni rolę „drogowskazu”, kierującego gości do poszczególnych firm, rozlokowanych w różnych częściach i na różnych piętrach obiektu. Nierzadko staje się też miejscem oczekiwania na spotkanie: To właśnie funkcja decyduje o tym, że w każdym holu budynku projektuje się nieodłączne elementy, takie jak lada recepcyjna czy strefa wypoczynkowa dla osób oczekujących. Dobrze zaprojektowany hol będzie dodatkowo odzwierciedlał wszystkie indywidualne potrzeby i możliwości najemców.

 

Zobacz dalej: Trendy w aranżacji

0.0
Napisz pierwszy komentarz