Sawig Invest Group logoHexagon logoSchüco International Polska logoHAVRE Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoBusiness House logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoPartner Capital Group logoGhelamco Poland logoOmnitech Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoCity Space logoWOMAK HOLDING logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTétris Poland logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoKwiaty dla biura logoDorbud S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoALLCON INVESTMENT logoINTERBIURO logoNowy Styl Group logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoAgrobex Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoTorus logoEcho Investment logoBREMA Sp. z.o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoArchicom logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoLC Corp S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoOlivia Business Centre logo

Działania CSR ważne dla zagranicznych inwestorów

Zagraniczne fundusze inwestycyjne, bardziej niż krajowe, przykładają uwagę do społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego w firmach.

Ogólnie wachlarz pojęć czy tematów, które interesują inwestorów, ciągle się poszerza. To nie są już tylko kwestie finansowe. Ład korporacyjny czy działalność CSR, czyli to, co robimy dla społeczeństwa, w którym funkcjonujemy, oraz to, w jaki sposób budujemy zaplecze kadrowe, to tematy istotne dla każdego długoterminowego inwestora – uważa Artur Tarnowski, dyrektor naczelny ds. relacji inwestorskich w KGHM Polska Miedź.

 

Zobacz także: CSR – krok ku nowoczesnemu zarządzaniu?

 

Fundusze zagraniczne, ze względu na dłuższy czas inwestycji, częściej zainteresowane są strategią długofalową i CSR-em. W pewnym stopniu wynika to z mniejszego zorientowania ich w kwestie funkcjonowania polskich spółek, które rodzimemu inwestorowi są dobrze znane. Zagraniczne fundusze od początku procesu inwestycyjnego oczekują więcej informacji, sprawdzają model finansowy, ale też – na etapie współpracy opartej na wymianie informacji – zwracają uwagę na elementy pozafinansowe.

 

Niezwykle istotne jest to, jak nimi zarządzamy, jaką mamy strategię. Ład korporacyjny wydaje się być bardzo istotnym elementem dla globalnych funduszy – mówi Artur Tarnowski.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra