Porto Office B Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTorus logoTriGranit Corporation logoPartner Capital Group logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoGhelamco Poland logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoOmnitech Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoArchicom logoCity Space logoINTERBIURO logoBREMA Sp. z.o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoCOTEX Office Centre logoDEVCO Sp. z.o.o. logoALLCON INVESTMENT logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoHexagon logoEcophon Saint-Gobain logoOlivia Business Centre logoKart Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoSawig Invest Group logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoWOMAK HOLDING logoDorbud S.A. logoKwiaty dla biura logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoPRO-INVEST S.A. logoBusiness House logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoVastint Poland Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoEcho Investment logoHAVRE Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoAgrobex Sp. z o.o. logoTétris Poland logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Nowe rynki zbytu dla polskich firm

Niepokojąca sytuacja na Wschodzie sprawia, że polscy eksporterzy poszukują nowych rynków zbytu, niekiedy tak egzotycznych, jak Malediwy czy Belize.

Polscy przedsiębiorcy próbują zrekompensować straty wynikające z sytuacji panującej na wschodzie Europy oraz trudności we współpracą z krajami Unii Europejskiej. Wszystko to powoduje, że coraz intensywniej szukają alternatywnych rynków zbytu. Widać to szczególnie po liczbie pytań, które otrzymuje nasza wywiadownia handlowa – wyjaśnia Szymon Wiliński, dyrektor ds. rozwoju usług informacji i windykacji w Coface.

 

Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że w trudna sytuacja w regionie w I półroczu spowodowała znaczne zmniejszenie się eksportu na rynki wschodnie. Sprzedaż towarów na Ukrainę zmalała o 26 proc., a do Rosji o prawie 11 proc. Dynamiczny wzrost odnotowano natomiast w eksporcie do państw, takich jak: Algieria, Zjednoczone Emiraty Arabskie (aż o 64 proc.) czy Arabia Saudyjska (o ponad 45 proc.). Ponadto przedsiębiorcy coraz częściej interesują się krajami dalekowschodnimi – Chinami, Indiami i Japonią. Otrzymujemy pytania dotyczącego całego świata, w ostatnim czasie m.in. z Malediwów, Kataru, Belize, czyli rajów podatkowych – potwierdza Szymon Wiliński.

 

Co piąta polska firma deklaruje, że w podjęciu decyzji o podjęciu współpracy z zagranicznym partnerem, pomocną byłaby możliwość sprawdzenia jego wiarygodności i wypłacalności. 15 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Bibby Financial Services zadeklarowało gotowość do wejścia na nowy rynek, gdyby posiadało na jego temat znacznie większą widzę. W zdobyciu jej pomocne okazują się raporty handlowe, zawierające informacje, na bazie których łatwiej jest firmie nawiązać lub kontynuować współpracę z zagranicznym partnerem. Informacje, które dostarczamy, zawierają w szczególności wszystkie dane dotyczące rejestracji danego podmiotu. Są to również informacje finansowe i te oparte na naszych doświadczeniach, jako ubezpieczyciela należności, firmy faktoringowej i windykacyjnej – podkreśla ekspert Coface.

 

Raporty handlowe wspomagają procesy decyzyjne i zwiększają bezpieczeństwo handlowe, choć z drugiej strony – podane w nich informacje dostępne są w publikacjach sądowych i gospodarczych. Większość przedsiębiorców napotyka jednak na problem z odszukaniem potrzebnych danych. Raporty podają ponadto ocenę ryzyka nawiązania współpracy z danym podmiotem czy prawdopodobieństwo niewypłacalności w ciągu najbliższego roku.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra