Hexagon logoOmnitech Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoEcho Investment logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoHAVRE Sp. z o.o. logoCity Space logoAgrobex Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoLC Corp S.A. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoArchicom logoOlivia Business Centre logoPartner Capital Group logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoSawig Invest Group logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoTorus logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoWOMAK HOLDING logoSchüco International Polska logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoBusiness House logoDorbud S.A. logoTriGranit Corporation logoAluprof S.A. logoALLCON INVESTMENT logoPorto Office B Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoTétris Poland logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoCOTEX Office Centre logoEcophon Saint-Gobain logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoGhelamco Poland logoUNIMOR Development S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logo

Pracownicy na Facebooku

Facebook pracuje nad stworzeniem serwisu, przeznaczonego wyłącznie dla firm. Czy zdoła przekonać do siebie przedsiębiorców?

Zadomowione w firmach narzędzia technologiczne, takie jak poczta elektroniczna, narzędzia Google czy pakiet Microsoft Office wzbogacają się o coraz nowe usługi, z założenia ułatwiające pracę. W biurach pojawiają się narzędzia do prowadzenia czatów, programy umożliwiające wspólną edycję dokumentów czy wewnętrzne sieci społecznościowe. Do gry o biznesowego klienta wchodzi Facebook, który zapowiedział wprowadzenie nowej platformy Facebook at work – specjalnej wersji popularnej sieci społecznościowej, przeznaczonej do biur.

 

Nowa strona internetowa umożliwi pracownikom prowadzenie rozmów i wspólną edycję dokumentów w czasie rzeczywistym i współdzielenie się nimi. Wizualnie i funkcjonalnie serwis będzie przypominał oryginalną wersję – będzie składał się z kanału przekazującego informacje od innych użytkowników, umożliwi tworzenie grup społecznościowych, a także prowadzenie profilu osobistego, uwzględniającego jednak wyłącznie kwestie zawodowe – internauci nie będą mogli np. dodawać osobistych zdjęć czy zabawnych filmików. Na portalu nie będzie też żadnych reklam! Obowiązujące w serwisie surowe zasady z założenia mają pomóc użytkownikom w oddzieleniu osobistych spraw i poglądów od kwestii zawodowych, tak by korzystając z serwisu, skupiali się wyłącznie na pracy.

 

Facebook at work jest już wykorzystywany wewnątrz koncernu, a wkrótce jego testy rozpoczną się w zewnętrznych firmach. Początkowo usługa ma być bezpłatna, co niewątpliwie wiąże się z ogromną konkurencją na rynku – wśród sprawdzonych przez przedsiębiorców produktów znajdują się już takie platformy, jak LinkedIn, Google Drive, Microsoft Outlook czy Yammer, wykorzystywane do wewnętrznej komunikacji w firmach i organizacjach.

 

Ponadto, aby Facebook at work stał się integralną częścią życia biurowego, jego twórcy będą musieli zdobyć zaufanie przedsiębiorców, oczekujących gwarancji bezpieczeństwa i... produktywności pracowników.

Tagi: Facebook
Napisz pierwszy komentarz
mantra