Kwiaty dla biura logoSawig Invest Group logoPartner Capital Group logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoINTERBIURO logoLobos Nieruchomości logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoOmnitech Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoDEVCO Sp. z.o.o. logoSchüco International Polska logoOlivia Business Centre logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoALLCON INVESTMENT logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAgrobex Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoGhelamco Poland logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoBusiness House logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoHexagon logoNowy Styl Group logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoWOMAK HOLDING logoArchicom logoHAVRE Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoEcho Investment logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTétris Poland logoCity Space logoBREMA Sp. z.o.o. logoTorus logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoLC Corp S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoCOTEX Office Centre logoDorbud S.A. logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Wieczne pióra nadal ekskluzywne

Mimo że ręczne pisanie coraz częściej zastępowane jest stukaniem w klawiaturę, wieczne pióro nadal stanowii jeden z najpopularniejszych prezentów świątecznych nie tylko dla miłośników kaligrafii.

Wieczne pióro symbolizuje luksus i elegancję, stąd stanowi jeden z najchętniej wręczanych prezentów w świecie biznesu i polityki. Ekskluzywne, powlekane złotem, dyskretnie inkrustowane diamentami, ze złotą lub platynową stalówką podkreślą profesjonalizm i klasę właściciela.

 

W Polsce pióra wieczne są bardzo dobrym pomysłem na prezent, ponieważ nawiązują do kultury pisania, w ogóle do kultury bycia lepszym człowiekiem. Nowoczesność serwuje nam elektroniczne media, tablety, one oczywiście bardzo pomagają na co dzień organizować czas, ale nic nie zastąpi kawałka papieru, pióra oraz ręcznego pisma – uważa Marcin Pęszko, członek zarządu Prime Line.

 

Jednak w życiu codziennym nie tylko coraz rzadziej sięgamy po wieczne pióro, ale nawet po zwykły długopis. W niektórych amerykańskich szkołach zniesiono już nawet obowiązek nauki ręcznego pisma – nauczyciele mogą wybrać, czy wolą uczyć dzieci kaligrafii, czy szybkiego pisania na klawiaturze. Coraz częściej dzieci zaczynają pisać na komputerze, niż ręcznie, co prowadzi do zaniku zdolności prawidłowego chwytania i trzymania długopisu. Badania dowodzą jednak, że kaligrafowanie rozwija u dzieci umiejętność formułowania myśli i budowania logicznych wypowiedzi, a także poprawia koncentrację i uczy kreatywności.

 

Dzieci nie są w stanie długo pisać, ponieważ bardzo szybko się męczą. Ale pióra wieczne albo ołówki niektórych producentów mają specjalne wgłębienia, są dla leworęcznych, są dla praworęcznych, a im wcześniej zaczniemy ćwiczyć, tym lepiej oczywiście. Można robić wszystko w smartfonach, ale samo pisanie też jest przyjemnością. Więc jeżeli ktoś daje komuś w prezencie pióro wieczne, to daje tak jakby kawałek siebie i proponuje: „Ty też znajdź chwilę dla siebie, wyraź siebie, a nie tylko stukaj palcem” – mówi Marcin Pęszko.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra