Proton Office

Zmiany w Warsaw Trade Tower

Warsaw Trade Tower
Maria Bubak i Jarosław Pilch podczas prezentacji zmian dla najemców
W budynku przy ul. Chłodnej 51 w Warszawie pojawi się m.in. nowa przestrzeń kulturalno-biznesowa, kantyna i wspólna jadalnia. Gruntowny remont przejdzie lobby, w którym będą odbywały się koncerty fortepianowe.

Wszystkie zmiany w zaprojektowanym przez pracownie architektoniczne Wyszyński, Majewski, Hermanowicz i RTKL i wybudowanym pod koniec lat 90-tych Warsaw Trade Tower (WTT) zostaną wprowadzone w odpowiedzi na ankietę, przeprowadzoną wśród najemców latem ubiegłego roku. Kierunkiem zmian jest przede wszystkim orientacja na pracownikach budynku oraz otwarcie go na lokalną społeczność.

 

Kluczowym jest dla nas to, że to sami najemcy byli inspiracją dla zmian, które wkrótce zostaną zrealizowane w WTT. W przeprowadzonej przez nas ankiecie wzięło udział 1 297 osób, potwierdzając, że żywo interesują się tym, co dzieje się w miejscu ich pracy. Z opinii wyrażonych w ankiecie wyraźnie wynika, że WTT nie jest przez najemców postrzegany wyłącznie jako budynek, ale jako przestrzeń, w której funkcjonuje konkretna, biznesowa społeczność. Chcemy, aby ta społeczność mogła się rozwijać w każdym wymiarze - przede wszystkim profesjonalnym i biznesowym, ale także kulturalnym i osobistym – mówiła podczas świątecznego spotkania z najemcami przedstawiciel właściciela budynku, Maria Bubak.

 

Jakie zmiany zaplanował właściciel?

 

Kierujący się wyrażonymi w ankiecie oczekiwaniami 72 proc. najemców właściciel obiektu zdecydował się wprowadzić w nim m.in. rozwiązania zachęcające do większej aktywności po godzinach pracy. Na 1 piętrze pojawi się zatem sala do ćwiczeń i relaksu, w której pracownicy będą mogli skorzystać z proponowanego programu zajęć lub wynająć salę na indywidualne i zespołowe zajęcia. Z miejsca będą mogli korzystać także pracownicy firm zewnętrznych. Ponadto obiekt wzbogaci się o lepszą infrastrukturę dla rowerzystów, w tym m.in. prysznice.

 

85 proc. ankietowanych pracowników zasygnalizowało potrzebę większego wyboru i lepszej jakości lokali gastronomicznych w budynku. Dla nich właściciel zaplanował nową kantynę ze zdrową żywnością i podjazdem dedykowanym dla food tracków, a także wspólną jadalnię, w której atmosferę uprzyjemni muzyka fortepianowa na żywo w nowym lobby. W odpowiedzi na ponad 90 proc. pracowników, ta część obiektu przejdzie gruntowny remont.

 

Zmiany obejmą również 35 piętro budynku, które stanie się otwartym na zewnętrzną, lokalną społeczność miejscem organizacji wystaw, konferencji i imprez firmowych. 35 piętro ma być nie tylko miejscem spotkań z kulturą i organizacji artystycznych wydarzeń. Ma być to również przestrzeń dla biznesowych spotkań, która umożliwi najemcom realizację wydarzeń firmowych oraz budowanie relacji z kontrahentami i partnerami biznesowymi w bardzo atrakcyjnym wizualnie i prestiżowym miejscu – wyjaśnia Maria Bubak.

 

Wszystkie zaplanowane na 2015 rok działania wpisują się w deklarowaną przez inwestora troskę o budowanie społeczności najemców. Kierunkiem zmian, który obraliśmy po analizie wyników ankiety była pełna koncentracja na potrzebach i oczekiwaniach najemców postrzeganych jako indywidualne jednostki, pracownicy budynku, ale również jako członkowie biznesowej społeczności. Chcemy, aby WTT było dla nich idealnym i inspirującym miejscem pracy, wymiany usług i doświadczenia, ale także ciekawego spędzenia czasu poza zawodowymi obowiązkami. Zmiany, które chcemy wprowadzić w 2015 roku, mają przyczynić się do lepszego samopoczucia najemców oraz wzmocnić ich życiową równowagę – zapowiada Maria Bubak.

 

Z perspektywy mojej firmy interesującą propozycją jest udostępnienie najemcom budynku przestrzeni na 35 piętrze WTT. Możliwość zorganizowania niestandardowego spotkania biznesowego na ostatnim piętrze najwyższego biurowca w Warszawie i to nie wychodząc z niego, jest bardzo ciekawą perspektywą. Osobiście cieszę się także ze zmian w części cateringowej, otwierające WTT na osoby, które dotychczas nie korzystały z części wspólnych - ocenia Elżbieta Con z firmy Altkom S.A., wynajmującej powierzchnię w WWT.

 

Położony przy ul. Chłodnej 51, w pobliżu skrzyżowania ul. Towarowej z Aleją Solidarności, Warsaw Trade Tower jest trzecim najwyższym biurowcem w Europie Środkowo-Wschodniej. Na 39 piętrach biurowych budynek posiada ok. 42 000 mkw. powierzchni biurowej klasy A. Powyżej nich znajdują się dodatkowe dwa piętra techniczne. Do dyspozycji najemców pozostaje ponadto 300 miejsc postojowych w podziemnym parkingu, 11 wind, poruszających się z prędkością 7 metrów na sekundę, a także wiele różnych punktów usługowych, takich jak: kantyna, kawiarnia, piekarnia, pralnia chemiczna, usługi kurierskie oraz dwujęzyczne przedszkole.

 

Wśród najemców Warsaw Trade Tower znajdują się m.in. firmy: AXA, MSD, Altkom, Grupa Azoty, American Express, BP, Mattel i Dago. Właścicielem inwestycji jest spółka Warsaw Trade Tower 2 Sp. z o. o., zaś zarządcą - spółka Apollo-Rida Poland Sp. z o. o.


1.0
Napisz pierwszy komentarz