Agrobex Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoArchicom logoOlivia Business Centre logoDEVCO Sp. z.o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoCity Space logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoSawig Invest Group logoPartner Capital Group logoLC Corp S.A. logoKart Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoALLCON INVESTMENT logoEcho Investment logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoFYI Commercial Consulting logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoDorbud S.A. logoTétris Poland logoBREMA Sp. z.o.o. logoLobos Nieruchomości logoTorus logoHexagon logoUNIMOR Development S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoOmnitech Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoEcophon Saint-Gobain logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPRO-INVEST S.A. logoWOMAK HOLDING logoCOTEX Office Centre logoHAVRE Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoBusiness House logoPorto Office B Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoKwiaty dla biura logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Polacy dorabiają na swoich pasjach

10 proc. Polaków dodatkowe dochody do pensji uzyskuje dzięki swoim zainteresowaniom. W ich ślady chciałoby pójść kolejne 60 proc. pracowników.

60 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby zarabiać na realizacji swoich pasji. Z naszego badania, w którym wzięło udział 18 tys. respondentów z całej Europy, a w Polsce ok. 1 tys. osób, wynika, że w zależności od branży, w której Polacy chcą zarabiać, dochody kształtują się na poziomie 8 tys. zł rocznie – wyjaśnia Adrian Kurowski, dyrektor Visa Europe w Polsce, która zleciła przeprowadzenie badania „Everyone in Business”.

 

Najwięcej Polacy dorabiają na wykonywaniu usług budowlano-remontowych (12 tys. zł rocznie), mniej designerzy i producenci biżuterii (odpowiednio: 11 i 10 tys. zł rocznie), a także nauczyciele i osoby opiekujące się dziećmi (ok. 9 tys. zł).

 

W Polsce na swoich pasjach zarabia 10 proc. osób, a dodatkowe zarobki w stałą działalność chce przekształcić 77 proc. Polaków (przy średniej europejskiej 72 proc.). Przed wprowadzeniem planów w życie większość ankietowanych najczęściej powstrzymuje obawa przed ryzykiem – Polacy nie wiedzą, czy na rynku jest miejsce na ich biznes, boją się małej liczby zleceń, nie znają obsługi płatności innych niż bezgotówkowe.

 

Większość przedsiębiorców zaczyna w tzw. e-commerce, czyli poprzez propagowanie swojej działalności w internecie. Chcą mieć możliwość sprzedania dóbr czy usług, które proponują, w najbardziej efektywny sposób. Visa Europe wspiera ten trend poprzez możliwość akceptacji kart płatniczych w środowisku online – zwraca uwagę Kurowski.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra