LC Corp S.A. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoLobos Nieruchomości logoEcho Investment logoBREMA Sp. z.o.o. logoGhelamco Poland logoDEVCO Sp. z.o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoAgrobex Sp. z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoPartner Capital Group logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoBusiness House logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoHAVRE Sp. z o.o. logoArchicom logoHexagon logoDorbud S.A. logoKart Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoTétris Poland logoWOMAK HOLDING logoOlivia Business Centre logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTorus logoOmnitech Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoCOTEX Office Centre logoPorto Office B Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoUNIMOR Development S.A. logoCity Space logoALLCON INVESTMENT logoEcophon Saint-Gobain logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoNowy Styl Group logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoSawig Invest Group logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Spór o biura na poznańskim dworcu

Wizualizacja okolic dworca przygotowana przez Trigranit
Wizualizacja dworca, źródło: trigranit.pl
Prezydentowi Poznania nie spodobały się plany firmy Trigranit wobec starego dworca Poznań Główny. PKP chce utworzyć w nim 32 000 mkw. powierzchni biurowo-hotelowej, natomiast miasto wolałoby, aby z obiektu nadal korzystali podróżni.

Gmach starego dworca Poznań Główny jest nieczynny od jesieni 2013 r., kiedy to ruszyło nowe centrum komunikacyjne wraz z galerią handlową. Jego przebudową ma się zająć firma Trigranit Development Polska, która zbudowała nowy dworzec. Działaniom spółki sprzeciwia się prezydent Jacek Jaśkowiak, który w zeszłym tygodniu poznał szczegółowe plany inwestycji: Miałem nadzieję, że głównym zadaniem PKP jest obsługa podróżnych. Tymczasem dowiedziałem się, że w tym wszystkim wcale nie chodzi o poprawę obsługi pasażerów, tylko żeby skomercjalizować teren starego dworca i wybudować tam jak najwięcej biur. To nie wpłynie dobrze na wizerunek miasta.

 

Z informacji przekazanych przez prezydenta wynika, że PKP i Trigranit zamierzają przekształcić budynek w nowoczesny obiekt biurowo-hotelowy z uzupełniającą powierzchnią handlowo-usługową o łącznej powierzchni 32 000 mkw. Wstępne plany potwierdza prezes Trigranitu Tomasz Lisiecki, zapewniając, że budynek nie przekroczy 25 m wysokości, a przy zagospodarowywaniu nieruchomości jego spółka rozważy też sugestie miasta. Warto zaznaczyć, że zgodnie z założeniami dewelopera, na parterze obiektu znajdzie się otwarta część dla podróżnych z kasami, sklepikami czy biletomatami.

 

Prezydent zapowiada, że jeśli Trigranit i PKP nie zmienią planów zagospodarowania obiektu, będzie starał się wszelkimi dostępnymi sobie sposobami wstrzymać budowę lub przynajmniej utrudnić prowadzenie prac: Nie wyobrażam sobie, żeby przez wyremontowaną Kaponierę jeździły ciężkie ciężarówki. Możemy np. ograniczyć tonaż na drogach dojazdowych do dworca. Niech wtedy PKP wozi elementy na budowę własnymi pociągami. Albo helikopterem - ironizuje.

Napisz pierwszy komentarz
mantra