Dorbud S.A. logoGhelamco Poland logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKwiaty dla biura logoTriGranit Corporation logoAluprof S.A. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoOlivia Business Centre logoLC Corp S.A. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoOmnitech Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoCity Space logoWOMAK HOLDING logoDEVCO Sp. z.o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoBusiness House logoPRO-INVEST S.A. logoTorus logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoPartner Capital Group logoHexagon logoKart Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoUNIMOR Development S.A. logoBREMA Sp. z.o.o. logoCOTEX Office Centre logoALLCON INVESTMENT logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoTétris Poland logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoArchicom logoEcophon Saint-Gobain logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoEcho Investment logoPorto Office B Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Do końca 2016 roku Nestlé zatrudni ponad 700 osób

W Europie pięć milionów osób do 25. roku życia pozostaje bez pracy, a programy na rzecz zatrudniania młodych ludzi podejmowane są zarówno na szczeblu unijnym, jak i w poszczególnych krajach. Coraz częściej angażują się w nie również firmy, m.in. koncern Nestlé.

Tylko w Polsce zaoferowaliśmy prawie 700 miejsc osobom, które starały się o pracę, staż i praktyki, z czego przyjęliśmy 235. Do 2017 roku planujemy zatrudnić w sumie 760 osób. Możemy się więc pochwalić ogromnymi sukcesami w walce z bezrobociem – komentuje Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska.

 

Zgodnie z ogłoszoną w 2013 roku przez Nestlé „Europejską Inicjatywą na rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth” w ciągu najbliższych trzech lat firma chce stworzyć możliwość zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków, którzy nie ukończyli jeszcze 30. roku życia. Połowa z nich ma otrzymać propozycje pracy, zaś reszta – oferty praktyk i staży. Bardzo nas cieszy ogromne zrozumienie dla tej inicjatywy i to, że wiele instytucji rządowych, pozarządowych, organizacji studenckich i innych podmiotów chce się w nią zaangażować – przekonuje Mariola Raudo. – Mnóstwo instytucji zgłasza się do nas z ofertą wsparcia i współpracy. Bardzo się cieszymy z tego, że jest tak duża otwartość.

 

Nestlé jest także inicjatorem Sojuszu dla Młodych, do którego w ubiegłym roku przystąpiło kilka znaczących koncernów, m.in. firmy Axa, EY, Facebook i Google. Łącznie przedsiębiorstwa te mają zaoferować młodym 100 tys. miejsc pracy, staży i praktyk. Nikt nie trzyma się ściśle planów, które były tylko założeniami. Robimy tyle, na ile pozwalają możliwości – zauważa Raudo.

 

Zgodnie z danymi europejskiego urzędu statystycznego Eurostat w grudniu 2014 roku stopa bezrobocia w strefie euro wyniosła 11,4 proc. wobec 11,5 proc. w listopadzie, a w całej UE – 9,9 proc. Bezrobocie wśród osób do 25. roku życia wyniosło 21,4 proc. we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a zatem dotyczyło prawie pięciu milionów osób w tym wieku. Najgorzej statystyki wyglądają w Hiszpanii i Grecji, gdzie bez pracy jest ok. 50 proc. młodych ludzi.

 

Osoby, które do nas aplikują lub odbywają praktyki i staże, to ludzie z ogromną inicjatywą, którzy mają wiele pomysłów nie tylko dotyczących własnego rozwoju, lecz także usprawnienia całej organizacji – zauważa kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska i podkreśla, że główną przyczyną problemów młodych na rynku pracy jest niedopasowanie założeń programowych szkół do oczekiwań pracodawców. Absolwentom brakuje więc odpowiednich kompetencji i specjalistycznej wiedzy, a problem ten dotyczy przede wszystkim absolwentów kierunków humanistycznych, którzy muszą dopasowywać swoje kompetencje do wymagań rynku. Humaniści zaczynają szukać swoich dróg, w związku z czym takie kierunki także bierzemy pod uwagę – zapewnia Raudo. – Rozmawiamy o tym, jak rozwijać kompetencje miękkie, oraz o tym, jak pomóc takim osobom odnaleźć się na rynku pracy, który coraz częściej jest jednak ukierunkowany na bardzo eksperckie, zawodowe kierunki.

 

W koncernie w Polsce pracuje ok. pięciu tysięcy osób.

Napisz pierwszy komentarz
mantra