PRO-INVEST S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoArchicom logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoEcho Investment logoEcophon Saint-Gobain logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoOmnitech Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoHexagon logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoINTERBIURO logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoALLCON INVESTMENT logoUNIMOR Development S.A. logoDorbud S.A. logoFYI Commercial Consulting logoSchüco International Polska logoAluprof S.A. logoTorus logoHAVRE Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoCity Space logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoNowy Styl Group logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoWOMAK HOLDING logoLC Corp S.A. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoBusiness House logoGhelamco Poland logoOlivia Business Centre logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoCOTEX Office Centre logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoKwiaty dla biura logoTétris Poland logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Metinvest otwiera oddział w Katowicach

fot. metinvestholding.com
fot. metinvestholding.com
Firma Metinvest, ukraiński producent stali otwiera w Polsce biuro handlowe. Na swoją lokalizację wybrał Katowice.

Metinvest posiada w Europie cztery zakłady metalurgiczne. Polska jest drugim w Europie (za Włochami) największym odbiorcą produktów firmy, a rozwój gospodarczy naszego kraju powoduje, że zapotrzebowanie na stal systematycznie rośnie. Jawnie zużywa się tu 12,2 mln ton stali rocznie; tylko w ubiegłym roku zużycie wzrosło o 17 proc. per capita. Polski rynek jest bardzo perspektywiczny. Dobrze się rozwija. Rynek charakteryzuje się importem dużej liczby produktów, a więc stwarza możliwości dla wielu różnych dostawców – uważa Dmitriy Nikolayenko, dyrektor ds. sprzedaży Metinvest Holding. Zwraca on uwagę, że Polska prowadzi aktywną wymianę handlową w tej branży, importując ok. 70 proc. zużywanej przez siebie stali, zaś na eksport przeznaczając połowę wyprodukowanych wyrobów stalowych.

 

Dobre perspektywy polskiego rynku i rosnąca liczba klientów skłoniły władze Metinvestu do otwarcia przedstawicielstwa handlowego w Katowicach. Będzie ono odpowiedzialne za wzmacnianie relacji z klientami i podnoszenie jakości obsługi. Rynek charakteryzuje się wysokim poziomem konkurencji – mówię zarówno o rynku europejskim, jak i polskim. Działają na nim liczni konkurenci, m.in. z Chin. W związku tym naszym celem nie jest zwiększanie udziałów w rynku, ale raczej jego utrzymanie na obecnym poziomie – dodaje Nikolayenko.

 

Metinvest od wielu lat współpracuje z polskimi przedsiębiorstwami z sektora budowlanego, maszynowego czy producentami rur. W następnym roku chcemy utrzymać się na tym poziomie, jaki będziemy mieć w tym roku. Dziś to 590 tys. ton wyrobów hutniczych eksportowanych do Polski – podkreśla Vladimir Zadolinnyi, dyrektor generalny Metinvest Polska. – Dla nas wszyscy klienci są ważni. Pracujemy z firmami, które są traderami na rynku, mają swoją sieć dystrybucji, takimi np. jak ThyssenKrupp, Salzgitter czy ArcelorMittal.

 

To już kolejne biuro handlowe Metinvestu w Europie. Grupa posiada łącznie 20 przedstawicielstw handlowych i magazynów. Na rynku europejskim sprzedaje 4,4 mln ton wyrobów stalowych, czyli jedną trzecią produkcji. Jesteśmy globalnym producentem stali, a przy tym firmą o integracji pionowej. Mamy huty na Ukrainie i cztery jednostki produkcyjne na terenie Unii Europejskiej – mówi Nikolayenko.

 

Jacek Piechota, prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej podkreśla, że decyzja Metinvestu jest szczególnie ważna z punktu widzenia obecnej sytuacji geopolitycznej – ukraińskiego konfliktu i kryzysu gospodarczego. Obecność globalnej firmy na polskim rynku w znacznie szerszym zakresie to dobra wizytówka ukraińskiej gospodarki. Świadczy to o tym, że mamy nie tylko problemy, nie tylko dramatyczną sytuację na wschodzie Ukrainy, lecz także rozwijające się, prężnie działające na rynku światowym firmy – mówi.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra