HAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFYI Commercial Consulting logoKart Sp. z o.o. logoWOMAK HOLDING logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoUNIMOR Development S.A. logoAluprof S.A. logoSawig Invest Group logoLobos Nieruchomości logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPartner Capital Group logoSchüco International Polska logoArchicom logoOmnitech Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoDorbud S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoBusiness House logoOlivia Business Centre logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoEcophon Saint-Gobain logoALLCON INVESTMENT logoCOTEX Office Centre logoGhelamco Poland logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoTétris Poland logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTorus logoTriGranit Corporation logoNowy Styl Group logoHexagon logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoCity Space logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoEcho Investment logoAgrobex Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPRO-INVEST S.A. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Dobiega końca budowa Łodzi Fabrycznej

Budowa dworca Łódź Fabryczna, fot. ncl.uml.lodz.pl
Budowa dworca Łódź Fabryczna, fot. ncl.uml.lodz.pl
W 80 proc. ukończona jest już budowa dworca Łódź Fabryczna. Obecnie trwa szklenie dachu. Stacja zostanie oddana do użytkowania latem przyszłego roku.

Na budowie dworca Łódź Fabryczna kolejne prace dobiegają końca. Obecnie wykonawca kończy roboty przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, w tym ok. 65 proc. szklanych. Kończona jest także realizacja części podziemnej oraz tunelu z 4 torami o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz 20 wind. Łącznie wykonano już niemal 80 proc. prac.

 

Skalę przedsięwzięcia, jakim jest budowa Łodzi Fabrycznej dobrze obrazuje przedstawione przez PKP liczby: wywieziono 1,5 mln m3 ziemi, zużyto 70 000 m3 betonu i ok. 10 000 ton stali na zbrojenia. Przy budowie jednej z największych kolejowych inwestycji w Polsce pracowało 10 tys. osób, w tym 1000 było zaangażowanych do montażu instalacji i konstrukcji stalowej.

 

Dotychczas budowa pochłonęła ponad 1 mld zł, a wartość całego projektu wynosi 1,75 mld zł. PKP Polskie Linie Kolejowe SA otrzymały dofinansowanie ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie. Głównym wykonawcą dworca zostało konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.

 

Pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano na grudzień br. Pasażerowie z nowego dworca skorzystają jesienią przyszłego roku.

 

Napisz pierwszy komentarz
mantra