Grupa kapitałowa DL Invest Group logoPRO-INVEST S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoArchicom logoPorto Office B Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoCity Space logoOlivia Business Centre logoWOMAK HOLDING logoEcho Investment logoPartner Capital Group logoTétris Poland logoDorbud S.A. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoHexagon logoDEVCO Sp. z.o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoTriGranit Corporation logoINTERBIURO logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoBusiness House logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoOmnitech Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoTorus logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoGhelamco Poland logoAgrobex Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoSawig Invest Group logoNowy Styl Group logoSchüco International Polska logoKart Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoLobos Nieruchomości logoFYI Commercial Consulting logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAluprof S.A. logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Infrastruktura dostępowa gdyńskiego portu zostanie ulepszona

Gdynia z lotu ptaka, fot. Jack11 Poland, (źr.: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Gdynia_view_01.jpg) CC-BY-SA-3.0
Gdynia z lotu ptaka, fot. Jack11 Poland, (źr.: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:POL_Gdynia_view_01.jpg) CC-BY-SA-3.0
Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.

Poprawa dostępu do gdyńskiego portu zarówno od strony lądu, jak i morza stała się priorytetem nie tylko dla zarządu portu, ale także miasta. W najbliższym czasie planowane są inwestycje w infrastrukturę dostępową portu.

 

Miasto będzie wspierać działania związane z powstawaniem infrastruktury dostępowej do portu, stąd dyskusja o Drodze Czerwonej, czyli przedłużeniu obwodnicy trójmiejskiej tak, by dojechała do gdyńskiego portu – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Miasto i port to właściwie jeden organizm, dwa płaty jednych płuc i dlatego muszą się rozwijać harmonijnie. Stąd polityka planistyczna zarówno na obszarze portu, jak i wokół niego musi być bardzo szczególnie obserwowana i kontrolowana przez miasto tak, by nie tylko dzisiaj, lecz także w przyszłości tworzyć warunki rozwojowe dla portu – dodaje.

 

Oprócz rozbudowy infrastruktury drogowej, dokonane zostaną inwestycje w zakresie poprawy dostępności portu dla transportu kolejowego, a także morskiego. W ostatnim aspekcie plany obejmują budowę obrotnicy oraz pogłębienie torów podejściowych dla statków. Przetarg na realizację nowej obrotnicy ma być ogłoszony w styczniu 2016 r. Jej budowa umożliwi obsługę znacznie większych kontenerowców niż ma to miejsce obecnie. 

 

Aktualnie sektor gospodarki morskiej jest w fazie rozwoju. Dzięki jego ekspansji rozwijają się nowe dziedziny, jak np. ship management (zarządzanie statkami). Funkcjonujące w sektorze firmy, które specjalizują się w produkcji czy projektowaniu, poszukują nisz rynkowych pozwalających na zaistnienie i skuteczne konkurowanie na zagranicznych rynkach. Warto dodać, iż międzynarodowych sukcesów jest coraz więcej. To wszystko pokazuje, że gospodarka morska odzyskała swój blask, swoje siły i może stać się jednym z ciekawszych oraz ważniejszych obszarów rozwoju gospodarczego kraju – ocenia prezydent Szczurek.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra