Partner Capital Group logoSchüco International Polska logoEcho Investment logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKart Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoWOMAK HOLDING logoTriGranit Corporation logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoHexagon logoAgrobex Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoALLCON INVESTMENT logoCOTEX Office Centre logoUNIMOR Development S.A. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoSawig Invest Group logoArchicom logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoDEVCO Sp. z.o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoBusiness House logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoNowy Styl Group logoDorbud S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoPRO-INVEST S.A. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoKwiaty dla biura logoCity Space logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoOlivia Business Centre logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoTorus logoLobos Nieruchomości logoTétris Poland logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Podróże służbowe sposobem na zdobycie nowych klientów?

Dla przeszło 60 proc. mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw priorytetem jest pozyskanie nowych klientów – takie wnioski płyną z badania Diners Club Polska. Pomóc w tym mają podróże służbowe.

Według badania Diners Club Polska, dla ponad 60 proc. przedsiębiorców z mikro-, małych i średnich firm priorytetem jest zdobywanie nowych klientów. 23 proc. z nich chciałoby się skoncentrować na utrzymaniu dotychczasowego portfela swoich klientów – mówi Katarzyna Fatyga, dyrektor generalny Diners Club Polska.

 

Jednym z sposobów na pozyskanie nowych klientów są podróże służbowe. Obecnie takie wyjazdy organizuje przeszło połowa respondentów. W przypadku przedsiębiorców z firm średnich odsetek ten wynosi 92 proc., natomiast w mikrofirmach – ok. 25 proc. W jednej trzeciej firm wyjazdy służbowe zdarzają się raz na tydzień lub częściej, a w co czwartej kilka razy w miesiącu – mówi Katarzyna Fatyga. Tego typu podróże raz w miesiącu organizuje 35 proc. przebadanych przedstawicieli firm. Częstotliwość wyjazdów zależna jest głównie od wielkości przedsiębiorstwa, a także branży, w której działa.

 

Przeszło połowa respondentów z sektora MŚP ma pracownika odpowiedzialnego za organizację podróży służbowych. W przypadku 45 proc. firm każda zatrudniona osoba organizuje tego typu wyjazdy we własnym zakresie.

 

Główny sposób rozliczania kosztów delegacji stanowi gotówka. Ponad 80 proc. ankietowanych przez nas firm deklaruje, że koszty podróży służbowych opłaca pracownik z prywatnych środków lub z pobranej zaliczki, które następnie są rozliczane – tłumaczy Katarzyna Fatyga. Jedynie 10 proc. wyjazdów opłacane jest kartą służbową. 

 

75 proc. wyjazdów służbowych to podróże samochodem firmowym bądź prywatnym, 15 proc. to podróże koleją i tylko 5 proc. to podróże lotnicze – wylicza dyrektor generalny Diners Club Polska. Jeśli zaś chodzi o czas trwania wyjazdów biznesowych, to w przypadku przebadanych firm trwają one średnio do dwóch dni – w małych i średnich przedsiębiorstwach jest dłuższy niż w mikrofirmach.

 

Badanie „Podróże służbowe i kondycja polskich firm” przeprowadzono na próbie 500 mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw działających na terenie Polski. Raport na zlecenie Diners Club Polska zrealizował Instytut Badań Rynkowych i Społecznych.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra