Kart Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTétris Poland logoBREMA Sp. z.o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoWOMAK HOLDING logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoAgrobex Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoNowy Styl Group logoOmnitech Sp. z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoTorus logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoLobos Nieruchomości logoDorbud S.A. logoKwiaty dla biura logoArchicom logoPartner Capital Group logoHexagon logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoEcophon Saint-Gobain logoPRO-INVEST S.A. logoBusiness House logoSchüco International Polska logoGhelamco Poland logoCOTEX Office Centre logoPorto Office B Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoEcho Investment logoFYI Commercial Consulting logoALLCON INVESTMENT logoCity Space logoSawig Invest Group logoTriGranit Corporation logoAluprof S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logo

Termin oddania dworca Łódź Fabryczna zostanie przesunięty?

Prace związane z realizacją nowego dworca Łódź Fabryczna przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem, który zakłada ukończenie inwestycji 31 sierpnia 2016 r. Czy termin ten może ulec zmianie?

Jak poinformował dyrektor łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita, realizacja nowego dworca Łódź Fabryczna przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie trwają prace wykończeniowe oraz drogowe wokół budynku. Termin ukończenia inwestycji, który został wyznaczony na 31 sierpnia 2016 r., nadal obowiązuje. Wykonawca projektu – konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor – zasugerował jednak, by przesunąć termin oddania dworca na początek przyszłego roku, a także wysunął roszczenia dotyczące przedłużającej się budowy na poziomie 100 mln zł. W sprawie pisma przesłanego przez wykonawcę, dyrektor łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu stwierdził, iż miasto nie zmieni swojego stanowiska, a dalsze uzgodnienia pomiędzy stronami wymagają negocjacji lub ewentualnych rozstrzygnięć na drodze sądowej. Pierwotnie otwarcie nowego dworca Łódź Fabryczna miało się odbyć w lutym 2015 r. Termin ten przekładano już dwukrotnie.

Nowy trzypoziomowy dworzec będzie stanowić kluczowy elementem Nowego Centrum Łodzi. Na drugim poziomie znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Z kolei na pierwszym poziomie ulokowany zostanie dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. W ramach inwestycji konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor ma wybudować nowy budynek dworca, zmodernizować tory kolejowe w kierunku Łodzi Widzew o długości ok. 2,5 km, a także wybudować tunel dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego i aglomeracyjnego o długości ok. 1700 m. Wartość kontraktu wynosi 1,75 mld zł brutto.

Napisz pierwszy komentarz
mantra