Business House logoDEVCO Sp. z.o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoVastint Poland Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoPartner Capital Group logoEcho Investment logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoCOTEX Office Centre logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoPRO-INVEST S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoArchicom logoHexagon logoTriGranit Corporation logoDorbud S.A. logoNowy Styl Group logoINTERBIURO logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCity Space logoWOMAK HOLDING logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoKart Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoHAVRE Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoOlivia Business Centre logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoTétris Poland logoLC Corp S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoFYI Commercial Consulting logoTorus logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Startuje rozbudowa II linii warszawskiego metra

W długi weekend majowy ruszy budowa trzech kolejnych stacji II linii warszawskiego metra. Dzięki temu już w 2019 r. metrem będzie można dojechać na Targówek.

W długi weekend majowy ruszy rozbudowa II linii warszawskiego metra. W ramach inwestycji powstaną trzy kolejne stacje na Pradze-Północ i Targówku. Po zakończeniu projektu, metro stanie się najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Podróż ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską zajmie ok. 14 minut.       

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, stworzony zostanie ponad trzykilometrowy odcinek. Techniczna część podziemnej konstrukcji, znajdująca się tuż za stacją Dworzec Wileński, kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To właśnie z tego punktu pociągi metra pojadą dalej w stronę Targówka.

Stacja Szwedzka (C16) zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. Będzie to niewielki obiekt o długości zaledwie 135 m. Kolejna stacja, Targówek (C17), znajdzie się pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego zlokalizowany będzie połączony ze stacją podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość osiągnie prawie 300 m długości. Największym obiektem budowanego odcinka II linii metra będzie jednak stacja Trocka, która wraz z torami odstawczymi będzie miała długość 450 m. Znajdzie się ona wzdłuż ul. Pratulińskiej – pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, oraz wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej.

Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Wartość projektu wynosi prawie 1,1 mld zł brutto. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zakresu powierzonych mu prac w ciągu 38 miesięcy.
 

Tagi: Warszawa
Napisz pierwszy komentarz
mantra