LC Corp S.A. logoOlivia Business Centre logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoLobos Nieruchomości logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoDEVCO Sp. z.o.o. logoKart Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoTorus logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoOmnitech Sp. z o.o. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoEcho Investment logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoEcophon Saint-Gobain logoALLCON INVESTMENT logoPartner Capital Group logoCOTEX Office Centre logoWOMAK HOLDING logoCity Space logoSawig Invest Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoSchüco International Polska logoAgrobex Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoHAVRE Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoPRO-INVEST S.A. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoINTERBIURO logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoBusiness House logoArchicom logoHexagon logoPorto Office B Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoDorbud S.A. logoBREMA Sp. z.o.o. logoNowy Styl Group logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoTétris Poland logo

Nowy wizerunek polskiej gospodarki

Powstała Polska Fundacja Narodowa, której zadaniem będzie promowanie polskiej gospodarki. Powołało ją 17 największych polskich przedsiębiorstw.

Polska Fundacja Narodowa została powołana przez wiodące koncerny z takich sektorów gospodarki jak np.: nieruchomości, energetyka, ubezpieczenia, logistyka, transport, wydobycie, hutnictwo, paliwa, chemia, sektor finansowy, czy gry losowe. Do jej zadań oprócz promocji i obalania stereotypowego postrzegania polskiej gospodarki będzie należeć także kształtowanie dobrego wizerunku spółek z udziałem państwa, a także ich inwestycji. Wśród pozostałych celów organizacji można wyróżnić także współpracę ze społecznościami lokalnymi czy finansowanie i organizowanie inicjatyw społecznych. 

Inicjatywa powołania fundacji płynie z silnej, ale wciąż niespełnionej, potrzeby wymiany wiedzy i doświadczeń oraz szeroko zakrojonej współpracy największych spółek skarbu państwa na rzecz poprawy wizerunku polskiej gospodarki – mówi Dawid Jackiewicz, minister skarbu państwa.

Do indeksu 20 największych spółek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zaliczanych jest 10 z 17 twórców Fundacji. Wśród przedsiębiorstw zakładających fundację znajdują się cztery grupy energetyczne (PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Energa, Tauron), producenci i sprzedawcy gazu i paliw (Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, PKN Orlen, Grupa Lotos), dostawcy usług ubezpieczeniowych i finansowych (PZU, PKO BP, Giełda Papierów Wartościowych). Założycielami są także: Totalizator Sportowy, KGHM, Grupa Azoty, Polska Grupa Zbrojeniowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Polski Holding Nieruchomości oraz  Polskie Koleje Państwowe.  

Połączony potencjał polskich przedsiębiorstw daje gwarancję powodzenia tej zaszczytnej misji, której finalnym celem powinno być usunięcie z międzynarodowej przestrzeni publicznej wielu nieprawdziwych i niesprawiedliwych stereotypów o Polsce i jej gospodarce. Od lat utrudniają one naszym firmom działalność. Prawdziwy wizerunek pozwoli wzmocnić naszą wiarygodność, a to pomoże pozyskiwać więcej środków na realizację inwestycji, których zadaniem jest napędzanie polskiej gospodarki – twierdzi Dawid Jackiewicz.

Fundacja rozpocznie działalność w III kw. 2016 r. Środki finansowe przeznaczone na realizację swoich zadań będzie czerpać od fundatorów. 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra