Grupa kapitałowa DL Invest Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoLobos Nieruchomości logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoKart Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoBusiness House logoNowy Styl Group logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoTorus logoGTV Lighting logoArchicom logoSpectra Development logoPorto Office B Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoKwiaty dla biura logoCity Space logoDEVCO Sp. z.o.o. logoOlivia Business Centre logoSchüco International Polska logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoFYI Commercial Consulting logoCOTEX Office Centre logoINTERBIURO logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoAgrobex Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoEcho Investment logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoGhelamco Poland logoHAVRE Sp. z o.o. logoOmnitech Sp. z o.o. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoCHB14 logoLC Corp S.A. logoDorbud S.A. logoPRO-INVEST S.A. logoPartner Capital Group logoUNIMOR Development S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Abstrakcyjne pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej coraz popularniejsze

Podczas procesu rekrutacji pracodawcy coraz częściej badają nie tylko kompetencje kandydata, ale również jego odporność na stres, kreatywność oraz zdolności analityczne.

Rośnie popularność nietypowych pytań podczas rozmów kwalifikacyjnych, szczególnie w dużych firmach. Kandydat może spotkać się z prośbą o opowiedzenie dowcipu czy ustosunkowanie się do zdrady partnera. Czemu służą takie pytania? Przede wszystkim, sprawdzają kreatywność i odporność na stres potencjalnego pracownika. Jednak kryje się za nimi również budowanie wizerunku firmy. Wszystkie pytania rekrutacyjne, które potem wyciekają do opinii publicznej, mają za zadanie budować wizerunek pracodawcy, tworzyć employer branding danego przedsiębiorstwa - potwierdza Łukasz Śrama z HR24, firmy zajmującej się doradztwem personalnym i zawodowym. Z nietypowych pytań rekrutacyjnych słyną firmy, które cieszą się dobrą opinią pracowników, czyli Google czy Facebook. Inne firmy starają się naśladować te trendy, również w Polsce pojawiają się nietypowe pytania podczas procesu rekrutacyjnego – dodaje.

 

Pracodawcy pytają np. ile piłek można zmieścić w autobusie lub ile złotówek potrzeba, by zbudować wieżę wysokości Pałacu Kultury. Udzielona odpowiedź pozwala na ocenę kandydata w kontekście analitycznego myślenia.

 

Czasami rekruter zadaje także pytanie związane z prywatnym życiem potencjalnego pracownika. Przykładem może być: „jak myślisz, ile razy zdradziła Cię Twoja żona?”. Czego dowiaduje się pracodawca na bazie takiego pytania? Badamy, jak kandydat zachowuje się pod wpływem stresujących bodźców. Podczas rozmów kwalifikacyjnych kandydat może zostać też poproszony o opowiedzenie dowcipu. Wtedy też często pojawia się wahanie, niepewność, jak wybrnąć z takiej sytuacji, kiedy nic nie przychodzi do głowy – wyjaśnia Łukasz Śrama.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Hilton 750x140
mantra