Art-Deweloper Sp. z o.o. logoCity Space logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoEcophon Saint-Gobain logoTriGranit Corporation logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoBusiness House logoEcho Investment logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoDorbud S.A. logoSchüco International Polska logoPRO-INVEST S.A. logoCHB14 logoFYI Commercial Consulting logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoPartner Capital Group logoLobos Nieruchomości logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoKwiaty dla biura logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoKart Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTorus logoNowy Styl Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArchicom logoGhelamco Poland logoSawig Invest Group logoWOMAK HOLDING logoINTERBIURO logoHAVRE Sp. z o.o. logoHexagon logoAgrobex Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoOmnitech Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Abstrakcyjne pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej coraz popularniejsze

Podczas procesu rekrutacji pracodawcy coraz częściej badają nie tylko kompetencje kandydata, ale również jego odporność na stres, kreatywność oraz zdolności analityczne.

Rośnie popularność nietypowych pytań podczas rozmów kwalifikacyjnych, szczególnie w dużych firmach. Kandydat może spotkać się z prośbą o opowiedzenie dowcipu czy ustosunkowanie się do zdrady partnera. Czemu służą takie pytania? Przede wszystkim, sprawdzają kreatywność i odporność na stres potencjalnego pracownika. Jednak kryje się za nimi również budowanie wizerunku firmy. Wszystkie pytania rekrutacyjne, które potem wyciekają do opinii publicznej, mają za zadanie budować wizerunek pracodawcy, tworzyć employer branding danego przedsiębiorstwa - potwierdza Łukasz Śrama z HR24, firmy zajmującej się doradztwem personalnym i zawodowym. Z nietypowych pytań rekrutacyjnych słyną firmy, które cieszą się dobrą opinią pracowników, czyli Google czy Facebook. Inne firmy starają się naśladować te trendy, również w Polsce pojawiają się nietypowe pytania podczas procesu rekrutacyjnego – dodaje.

 

Pracodawcy pytają np. ile piłek można zmieścić w autobusie lub ile złotówek potrzeba, by zbudować wieżę wysokości Pałacu Kultury. Udzielona odpowiedź pozwala na ocenę kandydata w kontekście analitycznego myślenia.

 

Czasami rekruter zadaje także pytanie związane z prywatnym życiem potencjalnego pracownika. Przykładem może być: „jak myślisz, ile razy zdradziła Cię Twoja żona?”. Czego dowiaduje się pracodawca na bazie takiego pytania? Badamy, jak kandydat zachowuje się pod wpływem stresujących bodźców. Podczas rozmów kwalifikacyjnych kandydat może zostać też poproszony o opowiedzenie dowcipu. Wtedy też często pojawia się wahanie, niepewność, jak wybrnąć z takiej sytuacji, kiedy nic nie przychodzi do głowy – wyjaśnia Łukasz Śrama.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra