Interbiuro - duży

Motoryzacyjny gigant najbardziej pożądanym pracodawcą

Firma BMW uzyskała tytuł najbardziej atrakcyjnego pracodawcy globalnego, wygrywając Global Randstad Award 2014.

W konkursie głosowało 200 000 potencjalnych pracowników z 23 krajów z 5 kontynentów. Wygrana BMW potwierdza silną pozycję firm motoryzacyjnych na globalnym rynku pracy – kilka tygodni temu w polskiej edycji Randstad Award zwyciężył Mercedes-Benz Polska.

 

BMW zdobyło poparcie aż 61 proc. ankietowanych. Ranking opracowany został na bazie dziesięciu kryteriów oceny i firma pokonała konkurentów w trzech kategoriach: wynagrodzeń i benefitów oferowanych pracownikom, tworzonej przyjaznej atmosferze pracy oraz silnego kierownictwa. Kolejne miejsca zajęły Sony i Samsung.

 

W światowej edycji badania wyłoniono również najbardziej atrakcyjne branże na rynku pracy. W tym przypadku sektor motoryzacyjny był dopiero czwarty. Na podium dominowały branże: IT, biotechnologia i doradztwo biznesowe.

 

W Polskiej edycji rankingu zaraz za zwycięzcą (Mercedes-Benz Polska) uplasowała się Toyota Motor Manufacturing Polska.

 

Potencjalni pracownicy zarówno w ogólnoświatowym, jak i polskim badaniu za główny czynnik determinujący atrakcyjność pracodawcy uznali wysokość wynagrodzenia (w ten sposób odpowiedziało 27 proc. respondentów). W porównaniu do poprzednich lat spada natomiast waga bezpieczeństwa i stabilności zatrudnienia. Wśród innych istotnych aspektów atrakcyjności pracodawcy ankietowani wskazali: przyjazną atmosferę, równowagę między pracą a życiem osobistym oraz interesującą treść pracy.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
A Priori Communication
mantra