Tétris Poland logoNowy Styl Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoTorus logoINTERBIURO logoCity Space logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoEcho Investment logoBusiness House logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoPodium Investment logoCOTEX Office Centre logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoKontor logoPorto Office A Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoVantage Development S.A. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoVastint Poland Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoForbo Flooring Systems Polska logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoOlivia Business Centre logoGTV Lighting logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoArchicom logoFYI Commercial Consulting logoSpectra Development logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoLC Corp S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Odpowiednie zarządzanie rynkiem sposobem na kryzys

Z danych Coface wynika, że w roku 2013 ogłoszono łącznie 213 postanowień o upadłości firm związanych z branżą budowlaną. Jan Styliński z Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa przewiduje, że w br. sytuacja w sektorze może ulec pogorszeniu. Jak przetrwać złą sytuację gospodarczą?

Warto zwrócić uwagę na dobre zarządzanie projektami budowlanymi. Dowodzi temu firma Skanska, która w roku 2013 miała przychody w wysokości 4,2 mld zł, a jej zysk operacyjny wyniósł 170 mln zł. W Polsce spółka odnotowała najwyższy wskaźnik rentowności netto – 4 proc., a dodatkowo zatrudniła ponad 7 tys. nowych pracowników.

 

Odpowiednie zarządzanie rynkiem to m.in. ugaszenie zbyt ambitnych planów firm budowlanych, które startując w zbyt wielu przetargach, w konsekwencji napotykają problemy negatywnie wpływające na sytuację finansową spółki. Nie bez znaczenia pozostaje także właściwa organizacja wewnątrz firmy i stosunek do klienta.

 

Inwestor czy klient ma duży wpływ na to, w jaki sposób proces budowlany jest zorganizowany, zaprojektowany, czy dokumentacja projektowa jest profesjonalna oraz w jaki sposób realizacja tego projektu jest nadzorowana. Ale moim zdaniem każdy musi skupić się na tym, co zależy od niego. Czyli my jako firma musimy skupić się na tym, żeby profesjonalnie robić to, za co ponosimy odpowiedzialność – komentuje Krzysztof Andrulewicz, prezes Skanska. Nasza działalność jest oparta o strategię pięciu zer, czyli zero wypadków, zero naruszeń etyki, zero usterek, zero naruszeń środowiska i wreszcie zero stratnych projektów. Jeżeli mamy stratny projekt, to znaczy, że nie byliśmy profesjonalni na etapie jego wyboru albo realizacji – dodaje.


0.0
Tagi: SKANSKA
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra