Dom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoUNIMOR Development S.A. logoFYI Commercial Consulting logoKart Sp. z o.o. logoTétris Poland logoCOTEX Office Centre logoForbo Flooring Systems Polska logoTorus logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoSpectra Development logoBusiness House logoVastint Poland Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoRIS Kotes logoNowy Styl Group logoAluprof S.A. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoINTERBIURO logoCity Space logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoPodium Investment logoKwiaty dla biura logoOlivia Business Centre logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGTV Lighting logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Polacy dorabiają na swoich pasjach

10 proc. Polaków dodatkowe dochody do pensji uzyskuje dzięki swoim zainteresowaniom. W ich ślady chciałoby pójść kolejne 60 proc. pracowników.

60 proc. Polaków deklaruje, że chciałoby zarabiać na realizacji swoich pasji. Z naszego badania, w którym wzięło udział 18 tys. respondentów z całej Europy, a w Polsce ok. 1 tys. osób, wynika, że w zależności od branży, w której Polacy chcą zarabiać, dochody kształtują się na poziomie 8 tys. zł rocznie – wyjaśnia Adrian Kurowski, dyrektor Visa Europe w Polsce, która zleciła przeprowadzenie badania „Everyone in Business”.

 

Najwięcej Polacy dorabiają na wykonywaniu usług budowlano-remontowych (12 tys. zł rocznie), mniej designerzy i producenci biżuterii (odpowiednio: 11 i 10 tys. zł rocznie), a także nauczyciele i osoby opiekujące się dziećmi (ok. 9 tys. zł).

 

W Polsce na swoich pasjach zarabia 10 proc. osób, a dodatkowe zarobki w stałą działalność chce przekształcić 77 proc. Polaków (przy średniej europejskiej 72 proc.). Przed wprowadzeniem planów w życie większość ankietowanych najczęściej powstrzymuje obawa przed ryzykiem – Polacy nie wiedzą, czy na rynku jest miejsce na ich biznes, boją się małej liczby zleceń, nie znają obsługi płatności innych niż bezgotówkowe.

 

Większość przedsiębiorców zaczyna w tzw. e-commerce, czyli poprzez propagowanie swojej działalności w internecie. Chcą mieć możliwość sprzedania dóbr czy usług, które proponują, w najbardziej efektywny sposób. Visa Europe wspiera ten trend poprzez możliwość akceptacji kart płatniczych w środowisku online – zwraca uwagę Kurowski.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra