ARTSERVIS sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoCity Space logoPorto Office A Sp. z o.o. logoLC Corp S.A. logoKontor logoAluprof S.A. logoVantage Development S.A. logoPodium Investment logoForbo Flooring Systems Polska logoHAVRE Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoBusiness House logoAgrobex Sp. z o.o. logoEcho Investment logoOlivia Business Centre logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTorus logoGTV Lighting logoDEVCO Sp. z.o.o. logoINTERBIURO logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoUNIMOR Development S.A. logoSpectra Development logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoTétris Poland logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoFYI Commercial Consulting logoNowy Styl Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoVastint Poland Sp. z o.o. logoArchicom logoCOTEX Office Centre logoGhelamco Poland logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Wielkanocne potrawy z restauracji?

Polacy coraz częściej zamawiają wielkanocne potrawy w restauracjach i firmach cateringowych.

Jak wynika z badań CBOS mniej niż połowa Polaków postrzega święta wielkanocne jako przeżycie religijne. Dla 65 proc. ankietowanych jest to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu z bliskimi. Polacy są przywiązani do obecności tradycyjnych potraw na świątecznym stole, coraz rzadziej jednak przygotowują je samodzielnie. Częściej korzystają z usług profesjonalnych kucharzy. Przyczyną jest przede wszystkim wygoda, chęć spędzenia czasu z rodziną oraz nadmiar obowiązków zawodowych i rodzinnych.

 

Jest wiele restauracji oraz firm cateringowych, które oferują tego typu usługi. Jeżeli chcemy, żeby obiad świąteczny był zbliżony do smaków tradycyjnych, to warto wybrać restaurację, która takie potrawy oferuje. Jeżeli lubimy eksperymentować, możemy skorzystać z kuchni, która oferuje nowe smaki. Dzięki temu będziemy mogli zaskoczyć swoich bliskich i znajomych nowymi pomysłami, nowymi daniami – mówi Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.

 

Poszukując odpowiedniej restauracji, warto zajrzeć na blogi kulinarne lub strony internetowe poszczególnych lokali. Można tam znaleźć opinie i recenzje dotyczące nie tylko serwowanych dań, lecz także usług dodatkowych. Warto także odwiedzić wybrany lokal, spróbować przygotowywanych tam potraw, a nawet porozmawiać z kucharzem na ich temat. Eksperci radzą ponadto przetestowanie rzetelności dostawców, np. poprzez zamówienie lunchu do pracy. W ten sposób można sprawdzić nie tylko jakość potraw, lecz także punktualność dostawców. Składając zamówienie, należy dokładnie ustalić liczbę potraw, wielkość porcji oraz sposób i czas ich dostarczenia.

 

Najlepiej, jeśli wybierzemy taką firmę dużo wcześniej. Im wcześniej, tym lepiej, ponieważ wiele restauracji czasami potrafi doliczać dodatkowe opłaty za zamówienia na ostatnią chwilę. Natomiast oferta również będzie bogatsza i będziemy mieli większy wybór w restauracjach, jeżeli zaczniemy robić to dużo wcześniej – mówi Anna Muras.

 

Jak kształtują się ceny cateringu wielkanocnego? Kwoty zaczynają się od 30 zł za osobę. Koszt zamówienia świątecznego cateringu często jest niewiele wyższy od kosztów samodzielnego przygotowania potraw. Z danych IBRiS Homo Homini wynika, że w 2014 roku blisko 30 proc. Polaków na organizację Wielkanocy zamierzało wydać od 101 do 300 zł. Co czwarty Polak zamierzał natomiast przeznaczyć na święta od 301 do 500 zł.

 

Każdy, kto myśli o zamówieniu potraw świątecznych, obawia się wysokich kosztów. Natomiast jeżeli organizujemy święta, to przygotowujemy obiad świąteczny, co oznacza, że po pierwsze, wydajemy pieniądze na zakup poszczególnych produktów, po drugie, przyrządzamy potrawy, wkładając w to czas i wysiłek, które też są cenne. Jeżeli te elementy weźmiemy pod uwagę, to może się okazać, że oferta cateringowa dostępna na rynku wcale nie jest taka droga – mówi Anna Muras.

 

Usługi cateringu świątecznego świadczą nie tylko duże firmy cateringowe i restauracje, lecz także mniejsze firmy, często rodzinne.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra