FYI Commercial Consulting logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoCOTEX Office Centre logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoCity Office logoKart Sp. z o.o. logoTorus logoVastint Poland Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoNowy Styl Group logoLC Corp S.A. logoOlivia Business Centre logoCity Space logoCHB14 logoEcho Investment logoOmnitech Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoBusiness House logoKwiaty dla biura logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoTétris Poland logoSpectra Development logoArchicom logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoOnyx Business Point logoAluprof S.A. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGłówka Pracuje logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoGTV Lighting logoUNIMOR Development S.A. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoPRO-INVEST S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Ponad połowa rodaków doświadcza stresu w pracy

Polacy najczęściej wśród europejskich nacji doświadczają stresu w pracy – takie wnioski płyną z badania „Okiem europejskich pracowników 2015/2016”.

Jak wynika z badania „Okiem europejskich pracowników 2015/2016”, rodacy najczęściej wśród badanych europejskich nacji doświadczają stresu w pracy. Polski pracownik jest najbardziej zestresowanym pracownikiem na tle wszystkich ośmiu badanych krajów Europy. Aż 54 proc. pracowników mówi, że doświadcza stresu bardzo często – tłumaczy Iwona Kubeczek, menadżer ds. rozwoju w ADP Polska, firmie oferującej usługi w obszarze kadr i płac.

Należy dodać, iż ten problem dotyczy nie tylko Polaków, ale także innych narodowości – średnio aż 91 proc. badanych osób twierdzi, iż styka się ze stresem w miejscu pracy, przy czym 44 proc. respondentów ma z nim do czynienia często lub bardzo często.  

Rodacy są także najbardziej zaangażowani w wykonywane obowiązki zawodowe. Jak pokazuje badanie ADP, aż 61 proc. rodzimych pracowników realizuje powierzone zadania niezwykle sumiennie. Z kolei średnia europejska wynosi 56 proc.

Dosyć niepokojące jest to, że mamy najwyższy współczynnik osób, które deklarują, że jedyną motywacją do ich pracy jest wynagrodzenie – zaznacza Iwona Kubeczek. Aż 23 proc. pracowników zadeklarowało właśnie taką motywację. Istnieje więc w tym zakresie duże pole do popisu dla HR menadżerów – dodaje. W innych analizowanych krajach główną motywacje do pracy stanowiły zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym (29 proc.), możliwość elastycznej pracy (26 proc.) a także rozwój kariery (24 proc.).

Badanie ADP pokazuje, iż polepszają się nastroje europejskich pracowników – 38 proc. respondentów nie martwi się o swoje zatrudnienie, natomiast 27 proc. czuje się pewnie w miejscu pracy oraz liczy na dalszy rozwój. Średnio 34 proc. przebadanych osób zamierza zmienić pracę w okresie najbliższych 3 lat, z kolei w Polsce odsetek ten wynosi 40 proc. Największe przywiązanie do pracodawcy wykazują Niemcy (40 proc. respondentów). Najmniej lojalni okazują się Szwajcarzy, z których aż 16 proc. deklaruje, że w ciągu najbliższego roku zmieni miejsce pracy. Taka sytuacja jest dużym wyzwaniem dla pracodawców, którzy muszą przede wszystkim spojrzeć na elementy, które motywują pracowników – wyjaśnia Iwona Kubeczek.

Działy HR będą musiały także zmierzyć się z walką o talenty. Już w tym momencie w niektórych branżach istnieje niedobór wykwalifikowanych pracowników. Będziemy obserwowali walkę o pracowników na różnych rynkach. Firmy w poszczególnych krajach są do tego różnie przygotowane. Zdaniem pracowników najlepiej przygotowane są firmy z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, natomiast najsłabiej zdolność walki o talenty rodzimych firm oceniają Holendrzy – wskazuje Iwona Kubeczek. W Polsce odsetek respondentów twierdzących, iż rodzimi pracodawcy są gotowi, aby konkurować o talenty na szczeblu międzynarodowym.  

Badanie „Okiem europejskich pracowników 2015/2016” przeprowadzono na próbie 11 tys. pracowników z ośmiu krajów: Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra