A Priori Communication

Otwarcie nowego dworca Warszawa Zachodnia

Dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia jest efektem współpracy spółki PKP, Xcity Investment i HB Reavis
Już jutro pasażerowie będą mogli korzystać z nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, będącego efektem współpracy spółki PKP, Xcity Investment i HB Reavis.

Już jutro, od godz. 10, pasażerowie będą mogli korzystać z nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, będącego efektem współpracy spółki PKP, Xcity Investment i HB Reavis. To pierwsza nasza inwestycja realizowana we współpracy z PKP SA. I mam nadzieję, że nie ostatnia, ponieważ dworzec Warszawa Zachodnia to nasz wielki sukces. Niecałe 12 miesięcy od rozpoczęcia budowy obiekt jest gotowy do użytku – powiedział Stanislav Frnka, prezes zarządu HB Reavis Poland.

 

Budynek o powierzchni ok. 1300 mkw. znajduje się bezpośrednio przy Alejach Jerozolimskich. Ułatwi komunikację osobom podróżującym z takich dzielnic jak Ochota, Włochy czy Mokotów. Będzie również stanowił dodatkową przestrzeń dla starego obiektu przy ul. Tunelowej. Projekt architektoniczny inwestycji powstał w pracowni FS&P ARCUS. Charakterystycznymi elementami obiektu są szklana kopuła tuż nad wejściem głównym, a także 20-metrowa wieża zegarowa z tarczą o średnicy 3,5 m. Nowy budynek dworca znajduje się prawie w całości pod ziemią.

 

Wspólnie z HB Reavis stworzyliśmy miejsce, w którym pasażerowie w komfortowych warunkach mogą zaczekać na pociąg, wypić kawę i kupić gazetę. Dworzec został zbudowany zgodnie z najnowszymi trendami, przestrzeń jest efektywnie zaplanowana i funkcjonalna – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Tworząc nową Warszawę Zachodnią, zwiększyliśmy przestrzeń dla podróżnych, którzy wciąż mogą korzystać z dotychczasowego obiektu przy ul. Tunelowej. Głównym celem nowego dworca jest obsługa połączeń lokalnych, z których korzystają osoby dojeżdżające codziennie do pracy w Warszawie z okolicznych miejscowości – dodaje.

 

Dworzec Warszawa Zachodnia znajduje się w sąsiedztwie powstającego kompleksu West Station. Budowa warszawskiego projektu spółki HB Reavis rozpoczęła się w IV kw. 2014 r. Pierwszy etap inwestycji będzie gotowy w III kw. 2016 r., a drugi – w IV kw. 2017 r. Dwa czternastokondygnacyjne budynki biurowe zaoferują najemcom łącznie 68 400 mkw. powierzchni. W gronie pierwszych najemców obiektu znajdą się m.in. spółki należące do grupy PKP - PKP SA, PKP Informatyka oraz PKP Intercity, a także myjnia samochodowa Carsan i kawiarnia Friends. Projekt architektoniczny kompleksu powstał w pracowni architektonicznej FS&P ARCUS.

 


0.0
Napisz pierwszy komentarz
Interbiuro - duży
mantra