DEVCO Sp. z.o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoKontor logoArchicom logoSpectra Development logoNowy Styl Group logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoPorto Office A Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoOlivia Business Centre logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoCity Space logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAluprof S.A. logoINTER-BUD logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBusiness House logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoForbo Flooring Systems Polska logoUNIMOR Development S.A. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoHAVRE Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoCOTEX Office Centre logoGTV Lighting logoGhelamco Poland logoINTERBIURO logoVantage Development S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoTorus logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoPodium Investment logoARTSERVIS sp. z o.o. logoTétris Poland logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoEcho Investment logoLC Corp S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Startuje rozbudowa II linii warszawskiego metra

W długi weekend majowy ruszy budowa trzech kolejnych stacji II linii warszawskiego metra. Dzięki temu już w 2019 r. metrem będzie można dojechać na Targówek.

W długi weekend majowy ruszy rozbudowa II linii warszawskiego metra. W ramach inwestycji powstaną trzy kolejne stacje na Pradze-Północ i Targówku. Po zakończeniu projektu, metro stanie się najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Podróż ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską zajmie ok. 14 minut.       

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, stworzony zostanie ponad trzykilometrowy odcinek. Techniczna część podziemnej konstrukcji, znajdująca się tuż za stacją Dworzec Wileński, kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To właśnie z tego punktu pociągi metra pojadą dalej w stronę Targówka.

Stacja Szwedzka (C16) zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. Będzie to niewielki obiekt o długości zaledwie 135 m. Kolejna stacja, Targówek (C17), znajdzie się pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego zlokalizowany będzie połączony ze stacją podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość osiągnie prawie 300 m długości. Największym obiektem budowanego odcinka II linii metra będzie jednak stacja Trocka, która wraz z torami odstawczymi będzie miała długość 450 m. Znajdzie się ona wzdłuż ul. Pratulińskiej – pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, oraz wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej.

Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Wartość projektu wynosi prawie 1,1 mld zł brutto. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zakresu powierzonych mu prac w ciągu 38 miesięcy.
 


0.0
Tagi: Warszawa
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra