PRO-INVEST S.A. logoSchüco International Polska logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoCity Office logoEcho Investment logoOlivia Business Centre logoKart Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoArchicom logoOmnitech Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoSpectra Development logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoAluprof S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoBusiness House logoFYI Commercial Consulting logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoKwiaty dla biura logoCHB14 logoGhelamco Poland logoCOTEX Office Centre logoCity Space logoTorus logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoDEVCO Sp. z.o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoGłówka Pracuje logoLC Corp S.A. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoOnyx Business Point logoTétris Poland logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Startuje rozbudowa II linii warszawskiego metra

W długi weekend majowy ruszy budowa trzech kolejnych stacji II linii warszawskiego metra. Dzięki temu już w 2019 r. metrem będzie można dojechać na Targówek.

W długi weekend majowy ruszy rozbudowa II linii warszawskiego metra. W ramach inwestycji powstaną trzy kolejne stacje na Pradze-Północ i Targówku. Po zakończeniu projektu, metro stanie się najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Podróż ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską zajmie ok. 14 minut.       

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, stworzony zostanie ponad trzykilometrowy odcinek. Techniczna część podziemnej konstrukcji, znajdująca się tuż za stacją Dworzec Wileński, kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To właśnie z tego punktu pociągi metra pojadą dalej w stronę Targówka.

Stacja Szwedzka (C16) zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. Będzie to niewielki obiekt o długości zaledwie 135 m. Kolejna stacja, Targówek (C17), znajdzie się pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego zlokalizowany będzie połączony ze stacją podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość osiągnie prawie 300 m długości. Największym obiektem budowanego odcinka II linii metra będzie jednak stacja Trocka, która wraz z torami odstawczymi będzie miała długość 450 m. Znajdzie się ona wzdłuż ul. Pratulińskiej – pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, oraz wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej.

Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Wartość projektu wynosi prawie 1,1 mld zł brutto. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zakresu powierzonych mu prac w ciągu 38 miesięcy.
 

Tagi: Warszawa
Napisz pierwszy komentarz
mantra