UNIMOR Development S.A. logoKwiaty dla biura logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoHAVRE Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoDEVCO Sp. z.o.o. logoNowy Styl Group logoAluprof S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoKart Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoTorus logoFYI Commercial Consulting logoRIS Kotes logoINTERBIURO logoCOTEX Office Centre logoOlivia Business Centre logoPodium Investment logoTétris Poland logoARTSERVIS sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoSpectra Development logoVastint Poland Sp. z o.o. logoCity Space logoBusiness House logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Startuje rozbudowa II linii warszawskiego metra

W długi weekend majowy ruszy budowa trzech kolejnych stacji II linii warszawskiego metra. Dzięki temu już w 2019 r. metrem będzie można dojechać na Targówek.

W długi weekend majowy ruszy rozbudowa II linii warszawskiego metra. W ramach inwestycji powstaną trzy kolejne stacje na Pradze-Północ i Targówku. Po zakończeniu projektu, metro stanie się najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Podróż ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską zajmie ok. 14 minut.       

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, stworzony zostanie ponad trzykilometrowy odcinek. Techniczna część podziemnej konstrukcji, znajdująca się tuż za stacją Dworzec Wileński, kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To właśnie z tego punktu pociągi metra pojadą dalej w stronę Targówka.

Stacja Szwedzka (C16) zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. Będzie to niewielki obiekt o długości zaledwie 135 m. Kolejna stacja, Targówek (C17), znajdzie się pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego zlokalizowany będzie połączony ze stacją podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość osiągnie prawie 300 m długości. Największym obiektem budowanego odcinka II linii metra będzie jednak stacja Trocka, która wraz z torami odstawczymi będzie miała długość 450 m. Znajdzie się ona wzdłuż ul. Pratulińskiej – pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, oraz wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej.

Za realizację inwestycji odpowiedzialna jest firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Wartość projektu wynosi prawie 1,1 mld zł brutto. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zakresu powierzonych mu prac w ciągu 38 miesięcy.
 


0.0
Tagi: Warszawa
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra