Interbiuro - duży

Jak przeżyć duży projekt aranżacji wnętrza?

Uczestnicy spotkania
"Jak przeżyć duży projekt aranżacji wnętrza?” Jest to pytanie, na które odpowiedzi szukali praktycy i eksperci branży nieruchomości, którzy 9 listopada uczestniczyli w śniadaniu biznesowym zorganizowanym przez Tétris oraz Eurobuild.

W dyskusjach udział wzięło ponad 70 specjalistów. Wśród nich znaleźli się reprezentanci agentów, doradców, inwestorów czy architektów. Wątek przewodni stanowiły takie zagadnienia, jak Design & Build oraz Open Book.

 
Spotkanie rozpoczęła prelekcja Radosława Krawczyka z  DIL Polska Baumanagement. Przedstawił on zagrożenia, które mogą poważnie zaburzyć proces tworzenia nowych przestrzeni. Z kolei podejście Design & Build zostało rozwinięte przez Rajmunda Węgrzynka, dyrektora zarządzającego Tétris. Podkreślał on znaczenie komfortu pracy po stronie klienta: Od momentu decyzji o aranżacji nowego wnętrza czas płynie nieubłaganie szybko. Opóźnienia powodują ogromny stres, bo każdy dzień zwłoki generuje koszty oraz zaburza harmonogramy po stronie klienta. W porównaniu z tradycyjnym modelem prac, gdzie architekt, wykonawca i inni podwykonawcy to odrębne podmioty, model Design & Build niesie znaczne oszczędności czasowe. Przyspiesza decyzje i  analizę zmiennych. W aranżacji średniej wielkości biura może skrócić prace o ok. 35 dni, co oznacza aż 5 tygodni. To naprawdę dużo.


 
Podczas spotkania rozmawiano także o zasadach pracy na otwartych księgach, tzw. Open Book. W przypadku współpracy z Tétris model ten oznacza, że najpierw, na podstawie szczegółowego studium wykonalności, uzgadniana jest cena maksymalna projektu. W jej ramach ustalane są szczegółowe ceny wszystkich usług i materiałów, a następnie odbywa się proces Value Engineering. Z góry określona jest marża wykonawcy, a także wynagrodzenia poszczególnych osób pracujących przy projekcie. Dzięki temu wszystko jest totalnie transparentne, nie ma szarych obszarów i niedopowiedzeń. Klient ma pełną wiedzę i narzędzie kontroli. - mówił Paweł Brodzik, dyrektor zarządzający Tétris. 


Podsumowaniem eksperckiej części spotkania była dyskusja panelowa, w której udział wzięli przedstawiciele strony klienta, dzielący się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. 

 


0.0
Tagi: Tetris
Napisz pierwszy komentarz
A Priori Communication
mantra