Porto Office A Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoHAVRE Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoTorus logoPodium Investment logoNowy Styl Group logoUNIMOR Development S.A. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTétris Poland logoSpectra Development logoCity Space logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoFYI Commercial Consulting logoForbo Flooring Systems Polska logoOlivia Business Centre logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoBusiness House logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoArchicom logoKontor logoINTERBIURO logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFabryka Mebli Biurowych MDD logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Jak zaaranżować oryginalne biuro call contact center?

Biuro Cathay Pacific w Krakowie wyposażone przez Grupę Nowy Styl (Fot. Grupa Nowy Styl)
Rynek firm call center mocno ewoluował w kierunku profesjonalizacji. Ze zmianą stylu pracy wiążą się także zmiany w przestrzeni biurowej. Nowoczesne biuro ma wspierać pracowników w realizacji ich codziennych zadań.

Pierwsze rodzime firmy call center powstawały w latach 90-tych. W tamtych czasach świadomość efektywności przestrzeni biurowej była o wiele niższa niż obecnie. Z czasem rynek firm call center ewoluował w kierunku profesjonalnych contact center. Globalne firmy przenosząc ten rodzaj usług do Polski stworzyły także nową jakość pracy poprzez podniesienie standardów zarówno w kwestii wynagrodzeń, jak i przestrzeni biurowej. Jako część rozwijającego się rynku BPO/SSC firmy z tej branży również muszą zawalczyć o pracowników.

 

Często z pracą w biurach call contact center kojarzone były młode osoby zaczynające swoją karierę zawodową. Współcześnie są to najczęściej pracownicy z pokolenia Y, którzy często traktują pracę w call contact center jako pierwszy przystanek na drodze zawodowej. Pozyskanie młodych ludzi do pracy i utrzymanie ich wewnątrz organizacji jest obecnie jednym z głównych problemów współczesnych firm z sektora BPO/SSC.

 

Problemem związanym z rotacją pracowników w centrach obsługi klienta jest wypływanie wiedzy z organizacji. Jeśli ambitny pracownik nie dostanie szansy rozwoju wewnątrz firmy, będzie szukał jej na rynku, a zdobyte przez niego doświadczenie nie będzie mogło przynieść firmie wartości dodanej. Szansą na zatrzymanie go w strukturach firmy jest umiejętne zarządzanie talentami oraz oferowanie pakietu benefitów. Na zadowolenie z pracy realnie może wpłynąć także efektywne i dobrze zaprojektowane biuro.

 

Przestrzeń biurową obecnie postrzegana jest jako narzędzie, którego rolą jest wspieranie codziennej pracy zespołów. Wykonywanie zadań staje się łatwiejsze jeśli pracownicy do swej dyspozycji mają ergonomiczne stanowiska pracy, miejsca do spotkań, miejsca do pracy cichej czy strefy socjalne. 

 

Co więcej biuro contact center nie musi być sztampowe i składać się jedynie z boksów, w których pracownicy wykonują swoje główne zadania. Rozwój technologii i elastyczne formy pracy umożliwiają pracownikom pracę w komfortowych warunkach z możliwością wykonywania zadań poza biurkiem. Na takie rozwiązania zdecydowały się m.in. międzynarodowe linie lotnicze Cathay Pacific. Ich Globalne Centrum Kontaktu znajduje się w Krakowie, a za wyposażenie tej przestrzeni odpowiadała Grupa Nowy Styl. Efektem tych prac były wnętrza, które stały się wizytówką firmy i wspierają ją w pozyskaniu najlepszych pracowników na krakowskim rynku pracy.

 

O najnowszych trendach oraz potrzebach branży call contact center Grupa Nowy Styl rozmawia z jej reprezentantami podczas kongresu CCW2017 w Berlinie. Firma jest partnerem oficjalnego polskiego stoiska organizowanego przez Forum Call Center

  • 1
  • 2

0.0
Tagi: Nowy Styl
Napisz pierwszy komentarz
mantra