Art-Deweloper Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoTorus logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoDEVCO Sp. z.o.o. logoOlivia Business Centre logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFYI Commercial Consulting logoSpectra Development logoAgrobex Sp. z o.o. logoRIS Kotes logoTétris Poland logoCity Space logoARTSERVIS sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPodium Investment logoForbo Flooring Systems Polska logoAluprof S.A. logoKart Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoBusiness House logoCOTEX Office Centre logoNowy Styl Group logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoINTERBIURO logoPorto Office A Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoKwiaty dla biura logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Jak wykreować miejsce, które przyciągnie ludzi?

Monopolis (źródło: materiały prasowe)
Monopolis (źródło: materiały prasowe)
Kiedy dane miejsce spełnia swoją miastotwórczą rolę? Jak wykreować przestrzeń, która przyciągnie tłumy? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci JLL w najnowszym raporcie „Miejsca, nie powierzchnie – placemaking w nieruchomościach”.

Planiści tworząc nowe przestrzenie w miastach kierują się różnymi czynnikami. Swoją uwagę skupiają na człowieku i jego dobrym samopoczuciu, potrzebach i oczekiwaniach. Tzw. miastotwórczość jest procesem, który wymaga otwartości na zmianę i kreatywności. Zagadnieniu placemakingu postanowili przyjrzeć się eksperci firmy JLL. Współczesne miasta charakteryzuje proces ciągłego doskonalenia i dążenia do podnoszenia jakości życia. Ten trend dotyczy również budynków komercyjnych, a w szczególności tych pełniących funkcję biurową lub handlową. Już teraz widzimy, że kompleks biurowy lub galeria handlowa wraz ze swoim najbliższym otoczeniem mogą wytworzyć wokół siebie społeczność oraz zbudować markę atrakcyjnego miejsca spotkań. Kluczem do sukcesu jest przestrzeganie kilku zasad – tłumaczy Jan Jakub Zombirt, Dyrektor, Dział Doradztwa Strategicznego, JLL. 

Co jest potrzebne, by wykreować miejsce, które przyciągnie do siebie ludzi? 

  • Otwartość na zmiany

Potrzeby mieszkańców miasta, pracowników, konsumentów czy trendy w architekturze podlegają ciągłym zmianom. Przykładem mogą być chociażby nowoczesne polskie biurowce. Nad Wisłą tego typu obiekty zaczęły powstawać później niż w zachodnioeuropejskich krajach, a jednak zdążyły już przejść ewolucję filozofii ich projektowania. W budynkach biurowych powstałych w latach 1995-2005 udział powierzchni handlowych i usługowych wynosił około 10 proc., po 2005 r. jest to ok. 15 proc. Znaczące zmiany zachodzą również w kontekście oczekiwań najemców biur. Nowoczesne kompleksy biurowe to dziś znacznie więcej niż tylko miejsce do pracy. To ważne narzędzie w strategii employer brandingowej firmy, które niejednokrotnie decyduje, czy dany kandydat przyjmie ofertę zatrudnienia, a dotychczasowy zespół będzie chciał kontynuować swoją przygodę z pracodawcą. Dzisiejsi pracownicy mają bowiem coraz większe oczekiwania dotyczące miejsca pracy oraz tego, jakie dodatkowe korzyści ono oferuje – mówi Mateusz Polkowski, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

 

  • 1
  • 2

0.0
Napisz pierwszy komentarz
Galicyjska - duży
mantra