Imperial

Stan rozgrzania, czyli trendy na rynku nieruchomości

Jaki jest obecny stan i perspektywy dla rynku nieruchomości komercyjnych w odniesieniu do trendów gospodarczych? Firmy innogy Polska oraz SpotData postanowiły to sprawdzić i przygotowały raport „Stan rozgrzania. Rynek nieruchomości na tle trendów gospodarczych w Polsce”.

Jednym z najszybciej rosnących obszarów polskiej gospodarki jest rynek nieruchomości komercyjnych. Tylko w ciągu ostatniej dekady w tym segmencie zasoby wzrosły o 80-150 proc., a ubiegły rok był rekordowy pod względem oddanej do użytku powierzchni nieruchomości komercyjnych. Dlaczego polski rynek jest tak atrakcyjny? Jak zauważają eksperci innogy Polska i analitycy SpotData, powodem może być to, że polska gospodarka łączy w sobie cechy rynku rozwiniętego i rynku wschodzącego, oferując relatywnie wysoką stabilność i relatywnie szybki wzrost.

Firmy innogy Polska i SpotData opracowały raport dotyczący trendów na rynku nieruchomości. Wynika z niego, że w segmencie nieruchomości komercyjnych można wyróżnić 4 megatrendy, które determinują jego dynamiczny rozwój. Jednym z nich jest awans Polski w globalnym łańcuchu produkcji. Obecnie polskie przedsiębiorstwa odpowiadają za produkcję coraz bardziej zaawansowanych dóbr i usług. Duże znaczenia ma także postępująca konwergencja. Dzięki niej Polska w tempie 1 pkt. proc. rocznie redukowała lukę w produktywności w relacji do Niemiec. Ważna jest także transformacja firm. Mają one coraz bardziej złożoną strukturę organizacyjną, która z kolei wiąże się z wprowadzaniem optymalizacji dotyczących najmu powierzchni komercyjnych. Istotne są także zmiany preferencji i technologii, które zachodzą w polskim społeczeństwie. Doprowadziły one do wzrostu popytu, a także do zmiany jego charakteru. W związku z zachodzącymi zmianami sektor nieruchomości musi ciągle się rozwijać i zdobywać przewagę konkurencyjną poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań związanych ze zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami ze strony rynku.

Jednym z takich rozwiązań jest autorski system monitorowania zużycia mediów o nazwie bit.B opracowany przez innogy Polska. Pozwala on zidentyfikować najbardziej energochłonne urządzenia. Dzięki temu można ograniczyć koszty i zoptymalizować procesy. Eksperci innogy opracowali również system, który pozwala na efektywne wykorzystanie urządzeń zainstalowanych w budynkach, które mają za zadanie zapewnienie odpowiedniego komfortu osób w nich przybywających, takich jak: ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja. Pozwala on na dopasowanie wartości zdalnych i czasu pracy instalacji do rzeczywistych wymagań użytkowników. Analiza potrzeb naszych Klientów i znajomość specyfiki różnych branż, jest dla nas istotnym elementem działalności, który pozwala nam na tworzenie oferty produktów i usług odpowiadających oczekiwaniom dynamicznie zmieniającego się rynku. Zależy nam, żeby w oczach naszych Klientów być wiarygodnym partnerem, dlatego nasze rozwiązania zawsze tworzone są w oparciu o najnowsze trendy oraz dostępne innowacje przyjazne środowisku – mówi Małgorzata Eull, Dyrektor Pionu Klienci Biznesowi w innogy Polska.

Pełna wersja raportu dostępna jest pod linkiem: http://www.innogy.pl/raport-dla-deweloperow.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Interbiuro - duży
mantra