Forbo pod logo

Komfortowe miejsce do prowadzenia biznesu

Trwa wynajem biur na Stadionie Narodowym w Warszawie. O najemcach i profitach z ulokowania biznesu w tym miejscu opowiada dr n. med. Elżbieta Lipska, Dyrektor ds. Komercjalizacji z firmy PL.2012+, będącej operatorem Stadionu.
dr n. med. Elżbieta Lipska
dr n. med. Elżbieta Lipska

W lutym tego roku ruszył proces wynajmu biur na Stadionie Narodowym. Na jakim etapie są Państwo obecnie?

 

Po pierwsze, Stadion jest gotowy na to, aby najemcy się wprowadzali. Aktualnie w obiekcie obecne są już cztery firmy. Jest to dla nas bardzo duże wyzwanie i duża radość. Część tych najemców właśnie się wprowadza, a część już prowadzi działalność na stadionie.

 

Jakiego rodzaju są to firmy?

 

Są to przedsiębiorstwa związane z branżą eventową. Funkcjonowanie na Stadionie Narodowym jest dość naturalnym kierunkiem dla podmiotów, które same przygotowują rozmaite wydarzenia. Negocjujemy również z firmami związanymi z branżą prawniczą, medyczną i, oczywiście, branżą sportową, ponieważ związki sportowe są niezwykle mile widziane na stadionie. Mamy już podpisaną umowę z Polskim Związkiem Żeglarskim, który lada moment rozpocznie wprowadzanie się na stadion. Liczymy, że jest to pierwszy ze związków sportowych, który pociągnie za sobą inne. Poza powierzchniami biurowymi, które są bardzo istotne w procesie komercjalizacji, prowadzimy zaawansowane negocjacje dotyczące wynajęcia tak zwanej strefy fitness. Chcielibyśmy, aby ruszyła jak najszybciej i stanowiła dostępną i przyjazną strefę do uprawniania sportu wtedy, gdy warunki pogodowe utrudniają korzystanie z takich atrakcji w otoczeniu stadionu. Mamy także szereg powierzchni wystawienniczych i tutaj również prowadzimy negocjacje w sprawie kilku bardzo atrakcyjnych wystaw.

 

Te cztery firmy w stosunku do tego co zakładali Państwo na ten rok to dużo czy mało?

 

To jest dobry początek. Patrząc na to jak funkcjonuje rynek i biorąc pod uwagę fakt, że my tak naprawdę powierzchnie pod wynajem mamy dostępne od niecałych 3 miesięcy, to czterech najemców jest dobrym wynikiem. Oczywiście wolelibyśmy, żeby wynajęta była już cała powierzchnia, ale liczymy, że są to pierwsze jaskółki, które uczynią wiosnę, a także przekonają nieprzekonanych, że stadion jest komfortowym miejscem do prowadzenia biznesu.

 

Stadion to nie jest standardowe miejsce do wynajmu biur. Jakie wyzwania stoją przed operatorem stadionu i przed najemcami?

 

Naszym wyzwaniem jest zagwarantowanie standardu funkcjonowania biura, czyli jego dostępności, przez całą dobę. Razem z organizatorami imprez cało-stadionowych pracujemy, aby ten dostęp był komfortowy i jednolity niezależnie od tego, czy na stadionie odbywa się jakieś wydarzenie czy też nie. Warto podkreślić, że mimo iż jest to pewne oczywiste utrudnienie, jest to również szansa dla podmiotów, które funkcjonują  na stadionie, są one bowiem w centrum wydarzeń. Proponujemy najemcom dodatkowy pakiet, aby mogli korzystać z atrakcji stadionowych. Oferujemy im cały szereg  bardzo atrakcyjnych rabatów i propozycji dostępności stadionowej infrastruktury.

 

Co konkretnie dostają najemcy - zniżki, bilety?  

 

Przede wszystkim dostają pakiety rabatowe na korzystanie z centrum konferencyjnego, lóż czy też wydarzeń, w których Stadion Narodowy jest producentem. Staramy się zapewnić możliwość kupna biletów od promotorów wydarzeń, tak aby najemca mógł zaprosić na stadion swoich klientów.

 

Powiedzmy, że jestem potencjalnym klientem i nurtuje mnie pytanie: czy będę musiał płacić za te kilometry korytarzy lub, na przykład, za podlewanie trawy na murawie?

 

Oczywiście nie. Oferta finansowa dla najemców jest standardowa i porównywalna z innymi ofertami funkcjonującymi  na rynku. Najemca płaci za czynsz i opłaty eksploatacyjne. Po jego stronie są też opłaty za media, które sam zużywa. Współczynnik powierzchni wspólnych jest taki sam jak w przypadku standardowych powierzchni biurowych.

 

Czego Państwu życzyć?  

 

Wielu zadowolonych najemców.


0.0
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra