Giant

Polska po raz trzeci najlepszym obszarem inwestycyjnym w regionie

Zagraniczni inwestorzy po raz trzeci ocenili Polskę jako najlepszą lokalizację inwestycyjną w Europie Środkowo-Wschodniej.

Już po raz dziesiąty Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo Handlowa (AHK) opublikowała wyniki przeprowadzonej wśród zagranicznych inwestorów Ankiety Koniunkturalnej. Jak pokazują wyniki – Polska trzeci raz z rzędu została uznana za najlepszą lokalizację inwestycyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Nie sztuką jest raz zdobyć złoty medal, prawdziwym osiągnięciem jest zdobyć go trzykrotnie – komentował sukces Polski prezes PAIiIZ Sławomir Majman.

 

W ankiecie wzięło udział 116 przedsiębiorców prowadzących biznes na terenie całego kraju. Ocenili oni atrakcyjność inwestycyjną Polski, która w finałowej punktacji uzyskała 4 punkty, pozostawiając w tyle Czechy (3,1 punkty), Estonię (2,97 punkty) oraz Słowację (2,96).

 

Co warte podkreślenia, 96% ankietowanych firm, potwierdza, że ponownie wybrałoby Polskę na kraj lokalizacji inwestycji, gdyby podejmowały one aktualnie taką decyzje tłumaczył Michale Kern, dyrektor generalny AHK Polska. Oznacza to, że zagraniczni inwestorzy są zadowoleni z działalności w Polsce. Co więcej 95 proc. ankietowanych sytuację w swoich firmach określa jako dobrą lub zadowalającą, zaś 88 proc. badanych przedsiębiorców zamierza zwiększyć lub pozostawić na niezmienionym poziomie wydatki na inwestycje w Polsce.

 

Kapitał ludzki, a zwłaszcza kwalifikacje, produktywność i zmotywowanie do pracy Polaków oraz członkostwo w międzynarodowych organizacjach to największe atuty Polski. Wysoko oceniana przez zagranicznych inwestorów jest także jakość kształcenia akademickiego i zawodowego w naszym kraju. Jakość staje się synonimem pracy w Polsce, a rosnące koszty pracy to sukces Polaków – przekonywali zgodnie przedstawiciele firm.

 

Zdaniem Iwona Chojnowskiej-Haponik, Dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych w PAIiIZ jednym z najważniejszych zadań dla Polski na najbliższe lata jest dostosowanie kierunku edukacji do potrzeb rynku Polskie uczelnie przestają jedynie produkować studentów, a zaczynają dostosowywać swoje oferty do potrzeb rynku. Swoją uwagę skupiamy również na rozwoju szkolnictwa zawodowego, o które tak często zabiegają zagraniczni inwestorzy – przekonywała Chojnowska-Haponik.

 

Zdaniem ankietowanych, wśród priorytetów polityki gospodarczej Polski na rok 2015 są: poprawa efektywności administracji, dalsza rozbudowa i modernizacja infrastruktury transportowej oraz reforma finansów publicznych.

 


0.0
Tagi: PAIiIZ
Napisz pierwszy komentarz