UNIMOR Development S.A. logoLobos Nieruchomości logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoTorus logoPorto Office B Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoEcho Investment logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoALLCON INVESTMENT logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoAluprof S.A. logoPRO-INVEST S.A. logoKart Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoHAVRE Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoTétris Poland logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoBREMA Sp. z.o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoLC Corp S.A. logoOmnitech Sp. z o.o. logoArchicom logoHexagon logoDorbud S.A. logoWOMAK HOLDING logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoTriGranit Corporation logoINTERBIURO logoBusiness House logoSawig Invest Group logoGhelamco Poland logoCOTEX Office Centre logoCity Space logoNowy Styl Group logoOlivia Business Centre logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Wielkanocne potrawy z restauracji?

Polacy coraz częściej zamawiają wielkanocne potrawy w restauracjach i firmach cateringowych.

Jak wynika z badań CBOS mniej niż połowa Polaków postrzega święta wielkanocne jako przeżycie religijne. Dla 65 proc. ankietowanych jest to przede wszystkim okazja do spędzenia czasu z bliskimi. Polacy są przywiązani do obecności tradycyjnych potraw na świątecznym stole, coraz rzadziej jednak przygotowują je samodzielnie. Częściej korzystają z usług profesjonalnych kucharzy. Przyczyną jest przede wszystkim wygoda, chęć spędzenia czasu z rodziną oraz nadmiar obowiązków zawodowych i rodzinnych.

 

Jest wiele restauracji oraz firm cateringowych, które oferują tego typu usługi. Jeżeli chcemy, żeby obiad świąteczny był zbliżony do smaków tradycyjnych, to warto wybrać restaurację, która takie potrawy oferuje. Jeżeli lubimy eksperymentować, możemy skorzystać z kuchni, która oferuje nowe smaki. Dzięki temu będziemy mogli zaskoczyć swoich bliskich i znajomych nowymi pomysłami, nowymi daniami – mówi Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.

 

Poszukując odpowiedniej restauracji, warto zajrzeć na blogi kulinarne lub strony internetowe poszczególnych lokali. Można tam znaleźć opinie i recenzje dotyczące nie tylko serwowanych dań, lecz także usług dodatkowych. Warto także odwiedzić wybrany lokal, spróbować przygotowywanych tam potraw, a nawet porozmawiać z kucharzem na ich temat. Eksperci radzą ponadto przetestowanie rzetelności dostawców, np. poprzez zamówienie lunchu do pracy. W ten sposób można sprawdzić nie tylko jakość potraw, lecz także punktualność dostawców. Składając zamówienie, należy dokładnie ustalić liczbę potraw, wielkość porcji oraz sposób i czas ich dostarczenia.

 

Najlepiej, jeśli wybierzemy taką firmę dużo wcześniej. Im wcześniej, tym lepiej, ponieważ wiele restauracji czasami potrafi doliczać dodatkowe opłaty za zamówienia na ostatnią chwilę. Natomiast oferta również będzie bogatsza i będziemy mieli większy wybór w restauracjach, jeżeli zaczniemy robić to dużo wcześniej – mówi Anna Muras.

 

Jak kształtują się ceny cateringu wielkanocnego? Kwoty zaczynają się od 30 zł za osobę. Koszt zamówienia świątecznego cateringu często jest niewiele wyższy od kosztów samodzielnego przygotowania potraw. Z danych IBRiS Homo Homini wynika, że w 2014 roku blisko 30 proc. Polaków na organizację Wielkanocy zamierzało wydać od 101 do 300 zł. Co czwarty Polak zamierzał natomiast przeznaczyć na święta od 301 do 500 zł.

 

Każdy, kto myśli o zamówieniu potraw świątecznych, obawia się wysokich kosztów. Natomiast jeżeli organizujemy święta, to przygotowujemy obiad świąteczny, co oznacza, że po pierwsze, wydajemy pieniądze na zakup poszczególnych produktów, po drugie, przyrządzamy potrawy, wkładając w to czas i wysiłek, które też są cenne. Jeżeli te elementy weźmiemy pod uwagę, to może się okazać, że oferta cateringowa dostępna na rynku wcale nie jest taka droga – mówi Anna Muras.

 

Usługi cateringu świątecznego świadczą nie tylko duże firmy cateringowe i restauracje, lecz także mniejsze firmy, często rodzinne.

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra