HAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoOlivia Business Centre logoUNIMOR Development S.A. logoDorbud S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoHexagon logoFYI Commercial Consulting logoGhelamco Poland logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoWOMAK HOLDING logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoKwiaty dla biura logoPRO-INVEST S.A. logoSchüco International Polska logoLobos Nieruchomości logoEcophon Saint-Gobain logoTétris Poland logoBusiness House logoAgrobex Sp. z o.o. logoTorus logoOmnitech Sp. z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoNowy Styl Group logoLC Corp S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoArchicom logoAluprof S.A. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoTriGranit Corporation logoSawig Invest Group logoEcho Investment logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoCity Space logoBREMA Sp. z.o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoPorto Office B Sp. z o.o. logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Cyfrowa rewolucja w handlu wymusza zmiany

Dostęp do nowych technologii wpływa na zachowanie i oczekiwania konsumentów. Firmy szukają coraz to nowszych sposobów na zwiększenie sprzedaży.

Stały dostęp do Internetu sprawia, że zmianom ulegają relacje sprzedawca – klient.  Firmy chcące nadążyć za cyfrową rewolucją muszą skupić się na dopasowaniu produktów i usług do indywidualnych potrzeb. Ułatwia to cyfrowa transformacja biznesu. Cyfrowa transformacja to zmiana biznesu, w której klient znajduje się w centrum uwagi – wyjaśnia Simon Kaluža, dyrektor zarządzający SAP na region Europy Środkowo-Wschodniej. – To nowa rzeczywistość, która wymaga zrozumienia tego, w jaki sposób kontaktować się z klientem, jak się z nim komunikować, jak dostosować swoją ofertę tak, by mogła spełnić jego potrzeby. Musimy gromadzić wszystkie informacje zwrotne, które przychodzą od klientów i na podstawie tych danych możemy kształtować swój biznes zgodnie z jego potrzebami.

 

Zdaniem eksperta najważniejsza jest dziś wiedza na temat oczekiwań klientów zarówno wobec dostawcy usługi, jak i sprzedawcy towaru. Nie bez znaczenia pozostaje także sposób konsumowania i użytkowania zakupionych dóbr. Kolejnym krokiem jest znalezienie najlepszego sposobu komunikacji z klientem za pomocą różnych kanałów – stron internetowych, mediów społecznościowych, mediów tradycyjnych lub osobiście. Klienci dzisiaj zachowują się inaczej niż kiedyś. Dziś konsument, gdy chce kupić nowy produkt, może najpierw poszukać go w Internecie, potem zebrać opinie na jego temat w mediach społecznościowych, a następnie pójść do stacjonarnego sklepu i tam dokonać zakupu. Jeśli jesteśmy dostawcą usług, musimy bardzo pilnie śledzić wszystkie komunikaty oraz to, co i jak mówi się o produkcie za pośrednictwem wszystkich kanałów – podkreśla Kaluža.

 

Dyrektor SAP Polska dostrzega, że polskie firmy doceniają znaczenie cyfrowej transformacji i zdają sobie sprawę, że są muszą się do niej przystosować. Kluczem do sukcesu jest jednak zrozumienie, jak dziś zachowuje się pokolenie dwudziesto- i trzydziestolatków. Polska pod względem analizy danych jest liderem – ocenia ekspert. – Dużo rozmawiamy z firmami o wykorzystaniu omnichannel w handlu elektronicznym, o tym jak szukać różnych dróg dotarcia do klienta, w jaki postępować z dużymi zbiorami danych. Nie chodzi tu tylko o radzenie sobie z big data, ale o to, w jaki sposób wyciągnąć z tych źródeł naprawdę przydatne informacje do jeszcze lepszej obsługi klientów. W Polsce jest kilka firm, które robią olbrzymie postępy w tym zakresie, tutaj, na polskim rynku.

 

Cyfrowa transformacja oznacza też odwrót od tradycyjnych strategii zarządzania na rzecz procesów, czyli procedur prowadzących do rozwiązania problemu. Dzięki wprowadzaniu procesów i porządkowaniu spraw biznes się rozwijał – opowiada Simon Kaluža. – Firmy stawały się coraz bardziej globalne, bardziej powiązane ze sobą, częściej korzystały z outsourcingu. Wraz z rozwojem wprowadzały coraz więcej procesów. Problem polega na tym, że w pewnym momencie te procesy nawarstwiły się do tego stopnia, że zaczęły blokować biznes. I wtedy konieczne było obranie innego kursu. Trzeba wszystko upraszczać, a to oznacza, że trzeba się skoncentrować na tym, co ma znaczenie, iść za klientem i wiedzieć, jak mu służyć.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra