Koszyk podstawowych artykułów biurowych można nabyć nawet do 40 proc. taniej – wynika z raportu „Ceny Produktów Dla Firm. Koszyk PP – gdzie najtaniej zaopatrzyć firmę w niezbędne materiały (III kw. 2011 r.). Za opracowanie zestawienia odpowiada firma Power Price – spółka prowadząca platformę wymiany handlowej między producentami lub dystrybutorami artykułów biurowych, a klientami końcowymi – podał „Dziennik Gazeta Prawna”.
Koszyk produktów został opracowany w oparciu o analizę zapytań i zamówień składanych przez typową firmę. W jego skład weszły zarówno produkty stricte biurowe (bloczki, folie, koszulki na dokumenty, papier oraz zakreślacze i cienkopisy), jak i zamawiane cyklicznie herbaty i płyn do mycia naczyń. W analizie Power Price uwzględniła oferty czołowych dostawców materiałów, w tym m.in. Office Depot, Makro Cash i Lyreco. Dołączono do nich portal aukcyjny Allegro, na którym wielu przedsiębiorców zaopatruje się w niezbędne produkty.
Jak pokazała analiza kosztów materiałów i dostaw, najtańszą ofertę mają platformy internetowe. Zauważyć należy, że Makro Cash niewiele im ustępuje, oferując ceny wyższe o 80-110 zł. Natomiast w przypadku Office Depot i Lyreco koszyk był droższy o ponad 200 zł.
W biurze można zaoszczędzić
Koszyk podstawowych artykułów biurowych można nabyć nawet do 40 proc. taniej.