Dorbud S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoWOMAK HOLDING logoBREMA Sp. z.o.o. logoOlivia Business Centre logoPorto Office B Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoTétris Poland logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoOmnitech Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoCity Space logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoLC Corp S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoEcho Investment logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoKart Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoFYI Commercial Consulting logoNowy Styl Group logoHexagon logoKwiaty dla biura logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoTorus logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoALLCON INVESTMENT logoSawig Invest Group logoArchicom logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoINTERBIURO logoEcophon Saint-Gobain logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoBusiness House logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoSchüco International Polska logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

Koniec korków w centrach miast?

Za zanieczyszczenie powietrza w największych miastach Polski w 30 proc. odpowiada ruch samochodowy. Receptą na smog ma być wprowadzenie eko-stref i uregulowanie zasad wjeżdżania do centrów.

Projekt nowelizacji ustawy Prawo ochrony środowiska daje samorządom możliwość wyznaczania w miastach stref niskiej emisji spalin. Mają one zostać podzielone na pięć klas, odpowiadających pięciu grupom aut, które podczas przeglądów technicznych będą otrzymywać naklejki informujące o spełnianych normach emisji spalin. Im samochód będzie miał wyższą klasę, tym dalej będzie można nim dojechać.

 

To nie jest przepis o zakazie wjazdu starych aut do miast – podkreśla poseł Tomasz Arkit, pomysłodawca nowelizacji. Znaczenie ma mieć nie wiek samochodu, lecz to, jakie normy emisji spalin spełnia pojazd. Samorządy będą stopniowo podnosić ich wysokość, tak jak miało to miejsce w innych 225 europejskich miastach, gdzie wprowadzono podobne przepisy. Rozpoczęto od normy Euro 2, a po kilku latach podwyższono ją do normy dość wysokiej, Euro 5. Warto zaznaczyć, że normę Euro 4 spełnia 10-letni samochód z dieslem oraz 20-letnie auto na benzynę, pod warunkiem że jest dobrze eksploatowane – zaznacza poseł.

 

Prace nad ustawą nabierają tempa. Być może zacznie ona obowiązywać jeszcze w 2015 r. Przepisy mają dotyczyć nie tylko właścicieli samochodów, lecz także – motocykli. W których miastach eko-strefy powinny się pojawić?

 

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra