BREMA Sp. z.o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoOlivia Business Centre logoCOTEX Office Centre logoSawig Invest Group logoHAVRE Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoNowy Styl Group logoTétris Poland logoFYI Commercial Consulting logoLobos Nieruchomości logoAluprof S.A. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoTriGranit Corporation logoArchicom logoSchüco International Polska logoDEVCO Sp. z.o.o. logoHexagon logoALLCON INVESTMENT logoKwiaty dla biura logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoWOMAK HOLDING logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoOmnitech Sp. z o.o. logoBusiness House logoUNIMOR Development S.A. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoCity Space logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoEcho Investment logoEcophon Saint-Gobain logoVastint Poland Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoLC Corp S.A. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoDorbud S.A. logoTorus logoFabryka Mebli Biurowych MDD logo
Forbo Flooring Systems Polska logo

PAIiIZ zdobywa nowych partnerów

W dniu 15 grudnia br. prezydenci ośmiu rodzimych miast zawarli z PAIiIZ umowy dotyczące współpracy inwestycyjnej. Tym samym poszerzyli oni grono 47 miast, które współpracowały dotychczas z Agencją.

W dniu 15 grudnia br. prezydenci ośmiu rodzimych miast – Chełmna, Legnicy, Piekar Śląskich, Płocka, Skarżyska-Kamiennej, Świętochłowic, Zabrza i Zgierza – zawarli z PAIiIZ umowy dotyczące współpracy inwestycyjnej. Tym samym poszerzyli oni grono 47 miast, które współpracowały dotychczas z Agencją.  

 

Dobry klimat inwestycyjny to efekt ciężkiej pracy samorządów. Tylko miasta aktywne, które mają kompleksową strategię inwestycyjną mogą walczyć o inwestycje. Systemowe podejście jest niezbędne – mówił wiceszef PAIiIZ Michał Dąbrowski. Współpraca z PAIiIZ dla nowego partnera stanowi zobowiązanie w zakresie świadczenia obsługi inwestycyjnej na najwyższym poziomie i według standardów wyznaczonych przez Agencję. Z drugiej strony stwarza możliwość na przyciągnięcie strategicznych inwestorów. Każde miasto jest inne, dlatego staramy się wspierać je, oferując pomoc w przyciąganiu inwestycji na miarę potrzeb naszego partnera – tłumaczył wiceszef PAIiIZ. Według Michała Dąbrowskiego, część miast odniosło już pierwsze sukcesy w zakresie zachęcania inwestorów do ulokowania kapitału na ich terenie, inne dopiero rozpoczynają, budując zespoły ludzi, którzy będą odpowiedzialni za pozyskanie nowych przedsiębiorców. Bez względu na wielkość gminy, poprzez współpracę z Agencją, inwestor trafiający do miasta współpracującego z PAIiIZ, uzyska dostęp do niezbędnych, ujednoliconych informacji, a także profesjonalnego doradztwa.

 

Prezydenci miast, którzy stali się właśnie partnerami PAIiIZ, są świadomi tego, iż mały, lokalny inwestor, ma odmienne oczekiwania niż duży, często z kapitałem zagranicznym. Taki gracz może stać się dla gminy strategicznym partnerem biznesowym. Dzięki współpracy z PAIiIZ chcemy stworzyć z naszego kluczowego terenu inwestycyjnego – dawnego lotniska wojskowego w Legnicy – inwestycyjną ofertę narodową – mówił prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski.

 

Znaczna część miast, która rozpoczęła współpracę z Agencją, sąsiaduje ze sobą. Choć na co dzień konkurujemy, to na przyjściu strategicznego inwestora do sąsiedniego miasta wszyscy możemy zyskać – zaznaczył wiceprezydent Piekar Śląskich Krzysztof Turzański. Liczymy, że dzięki PAIiIZ duzi inwestorzy nie będą omijać mniejszych gmin – dodał.

 

Projekt współpracy PAIiIZ z jednostkami samorządu terytorialnego działa od 2009 r. Obecnie zawarto już 55 umów z miastami. Partnerem PAIiIZ jest także Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Współpraca opiera się na szkoleniu i doradzaniu urzędnikom, jak tworzyć i promować oferty inwestycyjne, zarządzać bazami danych i wykazami terenów greenfield czy działkami poindustrialnymi tzw. brownfield.

 

Tagi: PAIiIZ
Napisz pierwszy komentarz
mantra