INTER-BUD logoTétris Poland logoCity Space logoVastint Poland Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoSpectra Development logoTorus logoAgrobex Sp. z o.o. logoKontor logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoOlivia Business Centre logoForbo Flooring Systems Polska logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoAluprof S.A. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPodium Investment logoFYI Commercial Consulting logoCOTEX Office Centre logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoArchicom logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoNowy Styl Group logoBusiness House logoHAVRE Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Branża nieruchomości w 2014 roku - podsumowania i noworoczne postanowienia. Cz. II

|
W minionym roku zakończyła się budowa konstrukcji biurowca Nowy Świat 2.0
Zapraszamy na część drugą artykułu, w którym firmy z branży nieruchomości komercyjnych podsumowują swoje największe sukcesy roku 2014 i zdradzają plany na kolejne dwanaście miesięcy.

Centrum Bankowo-Finansowe „Nowy Świat” SA

 

2014

  • zakończenie budowy konstrukcji biurowca Nowy Świat 2.0

 

Rok 2014 był dla naszej spółki niezwykle intensywny. Z dumą mogę powiedzieć, iż udało nam się zrealizować wszystkie plany i założenia, które przewidzieliśmy w naszym wewnętrznym harmonogramie rozwoju. Najważniejszym z osiągnięć Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat” w 2014 r. jest bez wątpienia zakończenie budowy konstrukcji biurowca Nowy Świat 2.0. Jest to nasza flagowa inwestycja i jedna z najciekawszych w Warszawie. Jej realizacja postępuje zgodnie z założonym harmonogramem, dzięki czemu rozpoczęliśmy już prace instalacyjne, a na przełomie roku przystąpimy do montażu elementów elewacji obiektu. Równocześnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z potencjalnymi najemcami – mówi Anna Wolańska-Witczak, Prezes Zarządu Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat” SA.

 

2015

  • zakończenie budowy biurowca Nowy Świat 2.0, finalizacja rozmów z najemcami i oddanie obiektu do użytkowania
  • jesienią rozpoczęcie modernizacji kompleksu Centrum Bankowo-Finansowego

 

Warto zaznaczyć, iż 2015 rok to również rok jubileuszu Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat”. Będziemy wówczas obchodzić 25-lecie działalności. Jesteśmy przekonani, iż inwestycje, które obecnie realizujemy w doskonały sposób uświetnią ten jubileusz – podkreśla Anna Wolańska-Witczak.

 

Skanska Property Poland

 

2014

  • przeprowadzenie największej w historii Skanska transakcji sprzedaży budynku biurowego w regionie CEE, czyli sprzedaż projektu Dominikański we Wrocławiu, na ok. 10 miesięcy przed oddaniem go do użytku
  • wynajęcie 16 400 mkw. powierzchni biurowej w projekcie Dominikański firmie HP Global Business Center w ramach największej nowej umowy najmu powierzchni biurowej w historii Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej, a do września jednocześnie największej umowy na rynkach regionalnych w Polsce w 2014 roku

 

2015

  • realizacja kolejnych etapów już rozpoczętych inwestycji: w Warszawie – kontynuacja budowy Atrium 2, we Wrocławiu – ukończenie czwartego projektu, jednocześnie największego z aktualnie budowanych – Dominikański, w Krakowie – budowa biurowca Axis, w Poznaniu – realizacja Maratonu, w Katowicach – budowa trzeciego z czterech budynków kompleksu Silesia Business Park
  • poszukiwanie najlepszych, dostępnych gruntów
  • rozpoczęcie realizacji kolejnych projektów, zarówno w miastach regionalnych, jak i Warszawie

 

IMMOFINANZ Group

 

2014

  • sfinalizowanie wielu umów najmu powierzchni biurowych

 

W pierwszej połowie roku sfinalizowaliśmy kontrakty przedłużające najem oraz zawarliśmy nowe, na łącznie około 14 000 mkw. Dodatkowo podpisaliśmy także naszą największą indywidualną umowę najmu w Polsce na ponad 7000 mkw. powierzchni biurowej. W ostatnim czasie ogłosiliśmy kolejny duży kontrakt najmu na ponad 5800 mkw. w naszym projekcie deweloperskim Nimbus – wyjaśnia Magdalena Kowalewska, Head of Asset Management Office & Logistics Poland, IMMOFINANZ Group.

 

2015

  • komercjalizacja powierzchni biurowych do poziomu przekraczającego 90 proc.

 

W 2015 roku będziemy nadal pracować nad tym, by osiągać dobre wyniki. Już wdrożyliśmy szereg środków operacyjnych, aby podnieść obłożenie w naszych nieruchomości biurowych w kierunku poziomu z portfela detalicznego - innymi słowy, ponad 90 proc. – mówi Magdalena Kowalewska.

 

Atlas Estates

 

2014

  • podpisanie nowych umów najmu w biurowcu Millennium Plaza na łącznie 11 000 mkw. powierzchni, co stanowi ok. 25 proc. powierzchni dostępnej w budynku

 

Do grona najemców naszych biur dołączyły m.in. firmy Soflab Technology, CDM Smith oraz Raya Contact Center Europe. Zdecydowana większość wynajętej w 2014 r. powierzchni – 7100 mkw. – została przekazana nowym najemcom, a pozostałe 3800 mkw. wynika z przedłużenia dotychczasowych umów. Ostatnia z nowo podpisanych umów dotyczy biur firmy Raya Contact Center Europe (1000 mkw. w pierwszej fazie oraz 480 mkw. w drugiej połowie 2015 r.), która planując rozpoczęcie swojej działalności w Polsce, wybrała właśnie nasz budynek Millennium Plaza. Wszystkich nowych najemców serdecznie witamy i dziękujemy za zaufanie! - komentuje Magdalena Izdebska, Leasing Specialist w Atlas Estates.

 

2015

  • wprowadzenie zmian w handlowo-usługowej części Millennium Plaza, tak by zwiększyć komfort użytkowania powierzchni biurowych

 

W przyszłym roku najważniejsza będzie kontynuacja procesu, który polega na zmianach w położonej na najniższych piętrach budynku Galerii Millennium. Znajduje się w niej powierzchnia handlowa i usługowa, z której korzystają zarówno pracownicy biur, jak i klienci z zewnątrz. Naszym celem jest zapewnienie najemcom powierzchni biurowej optymalnego wachlarza sklepów i punktów usługowych, dzięki któremu uda się nam utrzymać przewagę konkurencyjną w zakresie wygody i skutecznie walczyć o klienta biznesowego z najnowocześniejszymi biurowcami powstającymi w Warszawie. Uważamy, że spójna koncepcja komercjalizacji jest w tym przypadku kluczem do sukcesu uważa Magdalena Izdebska.

 

Adgar

 

2014

  • oddanie do użytku zmodernizowanego kompleksu Adgar Park West oraz stworzenie w nim strefy sportu i rekreacji AdgarFit
  • zakup budynku biurowego przy ul. Rzymowskiego 53 na Mokotowie o powierzchni 14 000 mkw., noszącego dziś nazwę Adgar Wave i podpisanie umowy z nowym najemcą – Green Caffè Nero
  • budowa salonu MINI przy Alei Prymasa Tysiąclecia, gdzie znajdują się salon oraz punkt serwisowy BMW Inchcape

 

Wielkim sukcesem była przebudowa Adgar Park West, którą ukończyliśmy w ciągu zaledwie 136 dni. Elewacje i przestrzenie wspólne wewnątrz budynków zostały poddane gruntownej modernizacji. Najbardziej spektakularnym aspektem przebudowy jest pięciopiętrowe szklane atrium, które stało się nową fasadą budynku od strony Alei Jerozolimskich. Wokół całego kompleksu położyliśmy świecącą w ciemności bieżnię o długości 900 m, która jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich biegaczy. Jest to pierwsza bieżnia tego typu w Europie kontynentalnej, wykonana z niezamarzającego tworzywa, dzięki czemu można na niej trenować przez cały rok – dzieli się sukcesem Eyal Litwin, prezes Adgar w Polsce.

 

2015

  • rozpoczęcie budowy budynku D w Adgar Park West
  • dalsze unowocześnianie dotychczasowych inwestycji, poprzez m.in. wprowadzenie do wszystkich budynków usprawnień dla aktywnych – stojaki rowerowe, prysznice i przebieralnie, a także wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych
  • zakup kolejnego biurowca w Warszawie

 

Na przyszły rok planujemy zakup kolejnego biurowca zlokalizowanego w centrum Warszawy. Jesteśmy teraz na etapie przyglądania się budynkowi i analizowania tej inwestycji – potwierdza Eyal Litwin.

 

Grupa Capital Park

 

2014

  • oddanie do użytku pierwszej fazy biurowca Eurocentrum Office Complex
  • pozyskanie pozwolenia na budowę dla projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina
  • prowadzenie intensywnych prac przy budowie wielofunkcyjnego projektu Royal Wilanów
  • otwarcie kolejnego centrum handlowego Vis a Vis w Łodzi

 

2015

  • realizacja kompleksu ArtNorblin,
  • zakończenie budowy projektu Royal Wilanów,
  • zakup kolejnych atrakcyjnych projektów w dobrych lokalizacjach w całej Polsce

 

Na początku przyszłego roku rozpoczynamy realizację naszej flagowej inwestycji – wielofunkcyjnego projektu ArtNorblin, który zakłada rewitalizację postindustrialnej przestrzeni dawnej Fabryki Norblin, zajmującej prawie 2 ha w samym centrum Warszawy. Na terenie kompleksu znajdzie się ponad 64 000 mkw. powierzchni użytkowej, z dominującą funkcją biurową (40 000 mkw.) oraz częścią usługowo-handlowo-kulturalną (24 000 mkw.), która stanie się tętniącym życiem miejscem spotkań, pracy, zakupów i kultury – mówi Kinga Nowakowska, Dyrektor Operacyjna Grupy Capital Park.

 

HB Reavis

 

2014

  • oddanie do użytku dwóch pierwszych budynków w kompleksie Gdański Business Center
  • rozpoczęcie realizacji drugiej fazy kompleksu
  • realizacja biurowca przy ul. Postępu 14 w Warszawie
  • rozpoczęcie realizacji nowego dworca Warszawa Zachodnia wraz z kompleksem biurowym West Station
  • liczne nagrody branżowe („Najlepszy Inwestor Roku z Europy Środkowo-Wschodniej” w konkursie FDI Poland Investor Awards, tytuł „Office Developer of the Year, CEE” przyznany przez Eurobuild Awards, tytuł „Inwestycja Roku - Rynek Powierzchni Biurowej” dla inwestycji GBC I w konkursie Prime Property Prize, a także tytuł „Projekt Biurowy roku” dla GBC I od jury CIJ Awards)

 

Rok 2014 był dla HB Reavis bardzo intensywny i pełen wyzwań. Z dumą patrzę na osiągnięcia naszej firmy na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Staliśmy się jednym z najbardziej aktywnych deweloperów na warszawskim rynku – podkreśla Stanislav Frnka, Prezes Zarządu HB Reavis Poland.

 

2015

  • dynamiczny rozwój
  • w II kwartale zakończenie prac przy projekcie Postępu 14
  • w IV kwartale oddanie do użytku nowego budynku Dworca Zachodniego
  • kontynuacja prac przy realizacji kompleksu biurowego West Station

 

Z dużym prawdopodobieństwem rozpoczniemy nowe projekty – zaznacza Stanislav Frnka.

 

CBRE

 

2014

  • powiększenie i umocnienie zespołu
  • intensywny udział w sektorach wynajmu powierzchni biurowych i doradztwa inwestycyjnego
  • otwarcie nowego biura CBRE, w którym wdrożony jest koncept elastycznego biura Workplace 360
  • nagrody branżowe, w tym m.in. Najlepsza Agencja Nieruchomości wg Warsaw Business Journal Book of List, Najlepsza Agencja Biurowa wg Eurobuild Awards, Najlepszy Dział Doradztwa Inwestycyjnego wg EuropaProperty CEE Green Building & Investment Awards oraz Najlepsze Transakcje na Rynku Inwestycyjnym wg CiJ

 

Największym osiągnięciem CBRE w 2014 roku było przede wszystkim powiększenie i umocnienie fantastycznego zespołu ludzi, którzy codziennie przyczyniają się do małych i dużych sukcesów, którzy z oddaniem wspierają naszych klientów. Obecnie mamy ponad 180 pracowników w Warszawie i trzech biurach regionalnych. W tym roku poznaliśmy nowe firmy, nowych ludzi, nowych klientów, dzięki którym byliśmy częścią niezwykłych projektów inwestycyjnych w Polsce takich jak Plac Unii, Metropolitan, Rondo1 i inne – komentuje Colin Waddell, Dyrektor Zarządzający CBRE. W 2014 r. zanotowaliśmy najwyższy udział w rynku w sektorach wynajmu powierzchni biurowych (24 proc.) i doradztwa inwestycyjnego (35 proc.). Dużym sukcesem było również nowe biuro CBRE, w którym wdrożyliśmy koncept elastycznego biura Workplace 360. Uhonorowano nas wieloma nagrodami branżowymi. Dziękujemy za zaufanie jakim darzą nas klienci! - dodaje.

 

2015

  • dalszy rozwój działalności w sektorze nieruchomości biurowych i doradztwa inwestycyjnego

 

Colliers International

 

2014

  • remont generalny zajmowanej powierzchni biurowej
  • inauguracja bloga najem.ca

 

2014 był dla Colliers rokiem wielu sukcesów, nie tylko pod względem wartości zrealizowanych transakcji. Na zajmowanej przez nas powierzchni biurowej przeprowadziliśmy remont generalny, dostosowując ją do koncepcji flexible workplace. Poważniejsze prace budowlane udało nam się zamknąć w trzy miesiące. Szczegóły jeszcze dopracowujemy, ale już wkrótce będziemy mogli zaprezentować nasze nowe biuro szczerszej publiczności. Jesteśmy z niego bardzo dumni. Bardzo ważnym wydarzeniem w naszej firmie i zarazem kolejnym krokiem w komunikacji z klientem jest inauguracja bloga najem.ca, dedykowanego najemcom powierzchni biurowych, handlowych oraz magazynowych. Dzielimy się na nim swoją ekspercką wiedzą i zachęcamy do dyskusji na tematy, które interesują najemców nie tylko zarządzanych przez nas budynków – podsumowuje Monika Rajska-Wolińska, Partner Zarządzający, Colliers International.

 

2015

  • rozwój w sferze cyfrowej
  • rozszerzenie działalności na rynkach regionalnych
  • wprowadzenie nowego oddziału usług, obejmującego kompleksową obsługę portfela nieruchomości klienta korporacyjnego

 

Do naszej wyszukiwarki biur officemap.pl i wyszukiwarki magazynów warehouses.pl dołączy wkrótce nowa aplikacja, nad którą obecnie pracujemy. Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów, ale myślę, że w świecie zdominowanym przez urządzenia mobilne jest to właściwy kierunek rozwoju. W przyszłym roku planujemy otwarcie biura w Łodzi. Będzie to szósty oddział Colliers w Polsce poza Warszawą – zdradza Monika Rajska-Wolińska. Wprowadzamy także nowy rodzaj usług obejmujący kompleksową obsługę portfela nieruchomości klienta korporacyjnego. W zakres usług wchodzić będzie między innymi zarządzanie portfelem nieruchomości, zarządzanie umowami najmu, pośrednictwo w najmie i sprzedaży, wycena nieruchomości oraz inne usługi w zależności od potrzeb klienta. Jesteśmy obecnie w trakcie rozmów z kilkoma potencjalnymi klientami. Myślę, że na początku roku będziemy się mogli pochwalić pierwszymi umowami – dodaje Partner Zarządzający, Colliers International.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra