CubiForms

Brak strony internetowej firmy – czy to w ogóle możliwe?

Jak pokazuje raport „Mikro i małe firmy w Internecie 2015”, ponad 20 proc. małych i średnich firm nie ma własnej strony internetowej.

Strona internetowa firmy stanowi w obecnych czasach warunek konieczny. Wiele osób bowiem, szukając informacji o danym przedsiębiorstwie, a także jej oferty, korzysta właśnie z sieci. W rezultacie brak strony może wiązać się także m.in. z niskim zainteresowaniem produktem czy usługą ze strony nabywców. Polscy przedsiębiorcy zauważają, że posiadanie własnej strony WWW wpływa na wzrost liczby klientów, co w konsekwencji przekłada się na większe zyski firmy. Oznacza to, że strona internetowa traktowana jest w coraz większym stopniu jako narzędzie do bezpośredniej sprzedaży – mówi Radosław Dudek z nazwa.pl.

 

Jak wynika z raportu „Mikro i małe firmy w Internecie 2015” opracowanego przez nazwa.pl, wśród głównych zalet obecności w internecie polscy mikro i mali przedsiębiorcy wymieniają łatwiejszy kontakt z kontrahentami (65 proc. respondentów) oraz wzrost wiarygodności firmy (63 proc. przebadanych przedsiębiorstw). Pomimo tego wciąż część organizacji nie wykorzystuje potencjału internetu. Bardzo wielu przedsiębiorców wciąż nie dba o swoją obecność w sieci. Założenie firmowej strony WWW w dalszym ciągu kojarzy się z procesem, który jest pracochłonny, czasochłonny i do tego kosztowny – wyjaśnia Dudek.

 

Najczęstszym powodem nieposiadania firmowej strony internetowej, podawanym przez połowę respondentów, jest brak czasu na jej stworzenie. Kolejnym jest obawa przed kosztami związanymi z jej uruchomieniem (37 proc. przedsiębiorstw) oraz brak wiedzy dotyczącej zasad tworzenia firmowej witryny (30 proc.). Największą zachętą dla firm do założenia własnej strony WWW byłaby niska cena oraz możliwość skorzystania z gotowych rozwiązań. 38 proc. ankietowanych założyłoby stronę, gdyby ktoś zrobił to za nich, a co czwarty przedsiębiorca zainwestowałby w serwis internetowy, gdyby zajmowało to mniej czasu – wylicza Radosław Dudek.

 

W praktyce stworzenie firmowej strony internetowej wcale nie musi być czasochłonne. Na rynku funkcjonują firmy, które oferują odpowiednie narzędzia, które skrócą czas kreacji strony. Jednak należy pamiętać o właściwej ilości treści na niej dostępnych. Jak się okazuje często firmy zamieszczają na swoich stronach zbyt dużą ilość informacji, grafik czy nawet plików muzycznych, co wydłuża czas ładowania, a także może zniechęcić potencjalnych klientów firmy.

 

Najważniejszymi informacjami dostępnymi na stronie są natomiast dane kontaktowe, takie jak numer telefonu czy adres e-mail, oraz prezentacja oferty firmy. Ponadto istotnym elementem jest również podana lokalizacja przedsiębiorstwa z załączoną mapą. Tego typu informacje są wystarczające aby potencjalni klienci zapoznali się z działalnością firmy, a następnie nawiązali z nią kontakt. 

 

Firmowa strona internetowa jest bez wątpienia koniecznością w obecnej erze internetu. Proces jej stworzenia wcale nie jest skomplikowany. Przy jej tworzeniu należy jednak pamiętać o właściwym projekcie i treściach na niej dostępnych. Dobrze opracowana strona internetowa stanowi wizytówkę przedsiębiorstwa w oczach nie tylko potencjalnych klientów, ale także kotrahentów.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra