PRO-INVEST S.A. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoArchicom logoCOTEX Office Centre logoBusiness House logoTriGranit Corporation logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSchüco International Polska logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoBREMA Sp. z.o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoEcho Investment logoPorto Office B Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoFYI Commercial Consulting logoVastint Poland Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoLobos Nieruchomości logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoHexagon logoDorbud S.A. logoKart Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoOmnitech Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoEcophon Saint-Gobain logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoWOMAK HOLDING logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCity Space logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoTorus logoAluprof S.A. logoPartner Capital Group logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoCHB14 logoNowy Styl Group logoOlivia Business Centre logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Nowe rynki zbytu dla polskich firm

Niepokojąca sytuacja na Wschodzie sprawia, że polscy eksporterzy poszukują nowych rynków zbytu, niekiedy tak egzotycznych, jak Malediwy czy Belize.

Polscy przedsiębiorcy próbują zrekompensować straty wynikające z sytuacji panującej na wschodzie Europy oraz trudności we współpracą z krajami Unii Europejskiej. Wszystko to powoduje, że coraz intensywniej szukają alternatywnych rynków zbytu. Widać to szczególnie po liczbie pytań, które otrzymuje nasza wywiadownia handlowa – wyjaśnia Szymon Wiliński, dyrektor ds. rozwoju usług informacji i windykacji w Coface.

 

Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że w trudna sytuacja w regionie w I półroczu spowodowała znaczne zmniejszenie się eksportu na rynki wschodnie. Sprzedaż towarów na Ukrainę zmalała o 26 proc., a do Rosji o prawie 11 proc. Dynamiczny wzrost odnotowano natomiast w eksporcie do państw, takich jak: Algieria, Zjednoczone Emiraty Arabskie (aż o 64 proc.) czy Arabia Saudyjska (o ponad 45 proc.). Ponadto przedsiębiorcy coraz częściej interesują się krajami dalekowschodnimi – Chinami, Indiami i Japonią. Otrzymujemy pytania dotyczącego całego świata, w ostatnim czasie m.in. z Malediwów, Kataru, Belize, czyli rajów podatkowych – potwierdza Szymon Wiliński.

 

Co piąta polska firma deklaruje, że w podjęciu decyzji o podjęciu współpracy z zagranicznym partnerem, pomocną byłaby możliwość sprawdzenia jego wiarygodności i wypłacalności. 15 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Bibby Financial Services zadeklarowało gotowość do wejścia na nowy rynek, gdyby posiadało na jego temat znacznie większą widzę. W zdobyciu jej pomocne okazują się raporty handlowe, zawierające informacje, na bazie których łatwiej jest firmie nawiązać lub kontynuować współpracę z zagranicznym partnerem. Informacje, które dostarczamy, zawierają w szczególności wszystkie dane dotyczące rejestracji danego podmiotu. Są to również informacje finansowe i te oparte na naszych doświadczeniach, jako ubezpieczyciela należności, firmy faktoringowej i windykacyjnej – podkreśla ekspert Coface.

 

Raporty handlowe wspomagają procesy decyzyjne i zwiększają bezpieczeństwo handlowe, choć z drugiej strony – podane w nich informacje dostępne są w publikacjach sądowych i gospodarczych. Większość przedsiębiorców napotyka jednak na problem z odszukaniem potrzebnych danych. Raporty podają ponadto ocenę ryzyka nawiązania współpracy z danym podmiotem czy prawdopodobieństwo niewypłacalności w ciągu najbliższego roku.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra