WEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoTorus logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoKart Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoBusiness House logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoNowy Styl Group logoGTV Lighting logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoSpectra Development logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoForbo Flooring Systems Polska logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoKwiaty dla biura logoAluprof S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoCity Space logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoRIS Kotes logoARTSERVIS sp. z o.o. logoINTER-BUD logoHAVRE Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoTétris Poland logoOlivia Business Centre logoPodium Investment logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Nowe rynki zbytu dla polskich firm

Niepokojąca sytuacja na Wschodzie sprawia, że polscy eksporterzy poszukują nowych rynków zbytu, niekiedy tak egzotycznych, jak Malediwy czy Belize.

Polscy przedsiębiorcy próbują zrekompensować straty wynikające z sytuacji panującej na wschodzie Europy oraz trudności we współpracą z krajami Unii Europejskiej. Wszystko to powoduje, że coraz intensywniej szukają alternatywnych rynków zbytu. Widać to szczególnie po liczbie pytań, które otrzymuje nasza wywiadownia handlowa – wyjaśnia Szymon Wiliński, dyrektor ds. rozwoju usług informacji i windykacji w Coface.

 

Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że w trudna sytuacja w regionie w I półroczu spowodowała znaczne zmniejszenie się eksportu na rynki wschodnie. Sprzedaż towarów na Ukrainę zmalała o 26 proc., a do Rosji o prawie 11 proc. Dynamiczny wzrost odnotowano natomiast w eksporcie do państw, takich jak: Algieria, Zjednoczone Emiraty Arabskie (aż o 64 proc.) czy Arabia Saudyjska (o ponad 45 proc.). Ponadto przedsiębiorcy coraz częściej interesują się krajami dalekowschodnimi – Chinami, Indiami i Japonią. Otrzymujemy pytania dotyczącego całego świata, w ostatnim czasie m.in. z Malediwów, Kataru, Belize, czyli rajów podatkowych – potwierdza Szymon Wiliński.

 

Co piąta polska firma deklaruje, że w podjęciu decyzji o podjęciu współpracy z zagranicznym partnerem, pomocną byłaby możliwość sprawdzenia jego wiarygodności i wypłacalności. 15 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Bibby Financial Services zadeklarowało gotowość do wejścia na nowy rynek, gdyby posiadało na jego temat znacznie większą widzę. W zdobyciu jej pomocne okazują się raporty handlowe, zawierające informacje, na bazie których łatwiej jest firmie nawiązać lub kontynuować współpracę z zagranicznym partnerem. Informacje, które dostarczamy, zawierają w szczególności wszystkie dane dotyczące rejestracji danego podmiotu. Są to również informacje finansowe i te oparte na naszych doświadczeniach, jako ubezpieczyciela należności, firmy faktoringowej i windykacyjnej – podkreśla ekspert Coface.

 

Raporty handlowe wspomagają procesy decyzyjne i zwiększają bezpieczeństwo handlowe, choć z drugiej strony – podane w nich informacje dostępne są w publikacjach sądowych i gospodarczych. Większość przedsiębiorców napotyka jednak na problem z odszukaniem potrzebnych danych. Raporty podają ponadto ocenę ryzyka nawiązania współpracy z danym podmiotem czy prawdopodobieństwo niewypłacalności w ciągu najbliższego roku.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra