Park Project II

Stawiają na rekrutacje kosztem inwestycji

Firmy budowlane w Polsce planują rozwój przez aktywizację nowych klientów i zwiększenie zatrudnienia (fot.pixabay.com)
Firmy budowlane w Polsce planują rozwój przez aktywizację nowych klientów i zwiększenie zatrudnienia (fot.pixabay.com)
Ponad 45 proc. firm z sektora budowlanego planuje rozwój swojego biznesu. Będą do niego dążyć przez aktywizację nowych klientów i zwiększenie zatrudnienia.

Jak wynika z badania Work Serwice SA ponad 45 proc. firm z sektora budowlanego planuje rozwój swojego biznesu mimo spadku skali inwestycji w polskiej gospodarce. Stawiają one głównie na zwiększenie zatrudnienia (55,7 proc.). Rekrutacja głównie ma dotyczyć pracowników niskiego i średniego szczebla. Kolejnym sposobem w jaki firmy budowlane chcą rozwijać swój biznes jest aktywizacja nowych klientów. Z tego rozwiązania ma zamiar skorzystać 66,1 proc. badanych. Te metody, za pomocą których większość firm planuje rozwój biznesu, wpływają na plany inwestycyjne związane z lokowaniem kapitału w nowe technologie i maszyny.

Z naszych badań wynika, że firmy z branży budowlanej chcą w tym roku stawiać na pozyskiwanie nowych klientów, ale co jeszcze ważniejsze planują zwiększać zatrudnienie. Ponad 55 proc. przedstawicieli sektora zapowiada rekrutacje, które są stawiane wyżej w hierarchii wartości rozwoju firmy niż inwestycje w nowy sprzęt czy możliwości rozszerzenia modelu biznesowego. To pokazuje, że przedsiębiorcy odraczają długoterminowe inwestycje i starają przeznaczać kapitał na pozyskiwanie zasobów ludzkich, niezbędnych do realizacji bieżących zamówień – zaznacza Krzysztof Inglot, pełnomocnik Zarządu Work Service SA.

Polska gospodarka w I kw. br. zanotowała zmniejszenie inwestycji o 1,8 proc. r/r. Wynik ten stanowi pierwszy spadek w ujęciu rocznym od III kw. 2013 r.

Przykład branży budowlanej pokazuje również, że polskie przedsiębiorstwa nie podążają jeszcze za trendami światowymi, nastawionymi na automatyzację pracy. Z jednej strony obrazują to nastroje inwestycyjne, a przy tym widoczny jest trend rekrutowania pracowników na podstawowe stanowiska, które w klasycznym modelu są najbardziej narażone na bezrobocie technologiczne – dodaje Krzysztof Inglot

Badanie „Rynek pracy w sektorze budowlanym” zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 600 przedsiębiorstw przez Grupę BST na zlecenie Work Service SA.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
ADAC
mantra