FYI Commercial Consulting logoHAVRE Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoPodium Investment logoKontor logoSpectra Development logoCity Space logoARTSERVIS sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoOlivia Business Centre logoAluprof S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoINTER-BUD logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPorto Office A Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTétris Poland logoTorus logoINTERBIURO logoVastint Poland Sp. z o.o. logoBusiness House logoArchicom logoCOTEX Office Centre logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Stawiają na rekrutacje kosztem inwestycji

Firmy budowlane w Polsce planują rozwój przez aktywizację nowych klientów i zwiększenie zatrudnienia (fot.pixabay.com)
Firmy budowlane w Polsce planują rozwój przez aktywizację nowych klientów i zwiększenie zatrudnienia (fot.pixabay.com)
Ponad 45 proc. firm z sektora budowlanego planuje rozwój swojego biznesu. Będą do niego dążyć przez aktywizację nowych klientów i zwiększenie zatrudnienia.

Jak wynika z badania Work Serwice SA ponad 45 proc. firm z sektora budowlanego planuje rozwój swojego biznesu mimo spadku skali inwestycji w polskiej gospodarce. Stawiają one głównie na zwiększenie zatrudnienia (55,7 proc.). Rekrutacja głównie ma dotyczyć pracowników niskiego i średniego szczebla. Kolejnym sposobem w jaki firmy budowlane chcą rozwijać swój biznes jest aktywizacja nowych klientów. Z tego rozwiązania ma zamiar skorzystać 66,1 proc. badanych. Te metody, za pomocą których większość firm planuje rozwój biznesu, wpływają na plany inwestycyjne związane z lokowaniem kapitału w nowe technologie i maszyny.

Z naszych badań wynika, że firmy z branży budowlanej chcą w tym roku stawiać na pozyskiwanie nowych klientów, ale co jeszcze ważniejsze planują zwiększać zatrudnienie. Ponad 55 proc. przedstawicieli sektora zapowiada rekrutacje, które są stawiane wyżej w hierarchii wartości rozwoju firmy niż inwestycje w nowy sprzęt czy możliwości rozszerzenia modelu biznesowego. To pokazuje, że przedsiębiorcy odraczają długoterminowe inwestycje i starają przeznaczać kapitał na pozyskiwanie zasobów ludzkich, niezbędnych do realizacji bieżących zamówień – zaznacza Krzysztof Inglot, pełnomocnik Zarządu Work Service SA.

Polska gospodarka w I kw. br. zanotowała zmniejszenie inwestycji o 1,8 proc. r/r. Wynik ten stanowi pierwszy spadek w ujęciu rocznym od III kw. 2013 r.

Przykład branży budowlanej pokazuje również, że polskie przedsiębiorstwa nie podążają jeszcze za trendami światowymi, nastawionymi na automatyzację pracy. Z jednej strony obrazują to nastroje inwestycyjne, a przy tym widoczny jest trend rekrutowania pracowników na podstawowe stanowiska, które w klasycznym modelu są najbardziej narażone na bezrobocie technologiczne – dodaje Krzysztof Inglot

Badanie „Rynek pracy w sektorze budowlanym” zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 600 przedsiębiorstw przez Grupę BST na zlecenie Work Service SA.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra