INTERBIURO logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTorus logoARTSERVIS sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoOlivia Business Centre logoCOTEX Office Centre logoCity Space logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoNowy Styl Group logoPorto Office A Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoPodium Investment logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTétris Poland logoUNIMOR Development S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoHAVRE Sp. z o.o. logoArchicom logoKontor logoForbo Flooring Systems Polska logoBusiness House logoVantage Development S.A. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoSpectra Development logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Jak przyciągnąć najlepszych pracowników?

Liderem wśród studentów kierunków inżynieryjnych i ekonomicznych bez wątpienia jest Google
Universum przedstawiło Ranking Najbardziej Atrakcyjnych Pracodawców. Lista sporządzona w oparciu o głosy ponad 200 tys. studentów kierunków ekonomicznych i inżynieryjnych podpowie, co u pracodawcy cenią obecni studenci.

 

Kreatywnie i w przyjaźni

 

Tak chce pracować pokolenie Y. To jakość pracy stała się najważniejszym atrybutem atrakcyjnego pracodawcy wśród studentów kierunków inżynieryjnych. Kreatywność i dynamiczne środowisko pracy okazały się ważniejsze od wynagrodzenia czy szansy awansu. Atrybuty związane ze środowiskiem pracy cenią także – choć nieco mniej (czwarta pozycja w rankingu) - studenci kierunków ekonomicznych.

 

W kilku krajach (Francja, Niemcy, Rosja), bardziej od kreatywności, studenci kierunków inżynieryjnych i biznesowych cenią „przyjazne środowisko pracy”. Dla nas oznacza to, że osoby należące do pokolenia Y bez względu na kraj, w którym studiują bardzo podobnie podchodzą do pracy, zupełnie inaczej niż poprzednie pokolenia – mówi Peter Nylander, Prezes Zarządu Universum. - Od kilku lat obserwujemy, że praca i życie prywatne się przeplatają, a granica między nimi coraz bardziej się zaciera. Zdają sobie sprawę z tego, że praca będzie odgrywała dużą rolę w ich życiu. Z tego powodu chcą pracować w środowisku, które pozytywnie na nich oddziałuje, dlatego pracodawcy powinni sprostać temu wyzwaniu i uczynić inwestowanie w środowisko pracy swoim naczelnym priorytetem - radzi Nylander.

 

Pieniądze ważniejsze dla Rosjan i Azjatów

 

Dla studentów z Azji i Rosji, częściej niż u osób z innych stron świata, ważniejsze okazują się atrybuty związane z wynagrodzeniem i możliwościami awansu niż reputacja i wizerunek pracodawcy, charakterystyka wykonywanych zadań czy ludzie, z którymi współpracują.

 

Nie dziwi fakt, że nacisk, jaki studenci kładą na wynagrodzenie jest odwrotnie proporcjonalny do PKB na osobę w ich krajach. Wyjątek stanowią Rosja (przy średnim poziomie PKB, studenci kładą bardzo duży nacisk na wynagrodzenie) i Japonia (wynagrodzenie odgrywa bardzo dużą rolę przy „wysokim” poziomie PKB na osobę).

 

Duża znaczy atrakcyjna

 

Największym zainteresowaniem wśród badanych studentów cieszą się największe koncerny. Wysokie pozycje w rankingu zajęły też centra usług wspólnych, firmy audytorskie z Wielkiej Czwórki, a także duże banki o globalnym zasięgu.

 

Wiele z tych firm oferuje najbardziej pożądane miejsca pracy na każdym z rynków, na których działa - wyjaśnia Nylander - wpływ na to ma połączenie kultury organizacji, możliwości awansu, szkoleń i ścieżek rozwoju z niezależnością i stabilnością finansowej, której studenci szukają. Dodatkowo ze względu na oznaki ożywienia gospodarki światowej, firmy zatrudniają więcej osób bez doświadczenia zawodowego. To oczywiste, że taka polityka kadrowa ma szansę przyciągnąć wielu studentów.

 

Liderem wśród studentów kierunków inżynieryjnych jest sektor IT, w szczególności zaś firmy programistyczne. Google zajął pierwsze miejsce pośród studentów w 6 krajach (z 12 badanych), natomiast w kolejnych sześciu państwach zajął drugą pozycję. Firmy programistyczne są kojarzone ze szczególnym typem środowiska pracy i kultury firmy” - mówi Nylander. „Najlepsi pracodawcy oferują bogate programy szkoleniowe i właśnie to decyduje o ich atrakcyjności wśród studentów. Pracodawcy, którzy myślą o rekrutacji studentów kierunków inżynieryjnych powinni także pamiętać o dbaniu o kulturę organizacji. Co więcej, najbardziej pożądane w tym sektorze firmy oferują również atrakcyjne ścieżki rozwoju i wysokie wynagrodzenie, czego studenci poszukują - wyjaśnia Nylander.

 

Universum to międzynarodowa firma specjalizująca się w dziedzinie employer brandingu. Misją firmy jest pomoc pracodawcom w profesjonalnej rekrutacji i zatrzymaniu pracowników w firmie poprzez strategiczne doradztwo. Universum współpracuje z 1500 uczelniami wyższymi na świecie, a także przeprowadza badania dotyczące preferencji kariery. Co roku firma ankietuje pól miliona studentów i profesjonalistów na całym świecie, a zdobyte informacje wykorzystuje w celach doradczych managerom ds. HR, marketingu, reklamy, strategii, pozyskiwania talentów.

 

Ranking Najbardziej Atrakcyjnych Pracodawców na Świecie Universum (ang. Universum’s World’s Most Attractive Employer - WMAE) powstaje na podstawie głosów studentów zebranych w badaniach Universum Student Survey, przeprowadzonych w 12 krajach z największym wskaźnikiem PKB. Aby mieć miejsce w globalnym zestawieniu, laureaci muszą znaleźć się w czołówce co najmniej 6 z 12 badań krajowych.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra