Agrobex Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoNowy Styl Group logoCity Space logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoForbo Flooring Systems Polska logoARTSERVIS sp. z o.o. logoTorus logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoVantage Development S.A. logoSpectra Development logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoOlivia Business Centre logoCOTEX Office Centre logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoTétris Poland logoFYI Commercial Consulting logoPorto Office A Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoAluprof S.A. logoBusiness House logoPodium Investment logoINTERBIURO logoArchicom logoKontor logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Rekrutacja w social media

Prawie połowa pracodawców prowadzi rekrutację za pośrednictwem mediów społecznościowych – wynika z raportu Adecco Poland. W Europie Środkowo-Wschodniej dominują Polacy.

Polska wiedzie prym w porównaniu z innymi krajami Europy Środkowo-Wschodniej. Portal, który najczęściej jest wymieniany przez rekruterów, czyli LinkedIn, jest stworzony przede wszystkim dla kadry średniego i wyższego szczebla. Takie portale służą najczęściej do weryfikacji kompetencji i doświadczenia zawodowego kandydatów – mówi Paweł Posachowicz, konsultant departamentu rekrutacji stałych Adecco Poland, firmy świadczącej usługi z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim oraz doradztwa personalnego.

 

Do weryfikacji CV social media służą ponad połowie rekruterów. Około 70 proc. ankietowanych wykorzystuje do publikowania ofert pracy i pozyskiwania pasywnych kandydatów, czyli osób, które mają zatrudnienie i nie poszukują pracy.

 

Główną korzyścią płynącą z wykorzystywania mediów społecznościowych jest dla rekruterów szybsze dotarcie do poszukiwanych kandydatów. Kandydaci pozyskani z portali społecznościowych to osoby pasywne na rynku pracy, które nie odpowiadają aktywnie na ogłoszenia o pracę i tym samym to my musimy do nich dotrzeć. Są to pracownicy, którzy najczęściej dobrze wywiązują się ze swoich obowiązków – tłumaczy konsultant Adecco Poland.

 

Wśród najchętniej wykorzystywanych do tego portali prym wiedzie LinkedIn, a na drugim miejscu znajduje się Facebook, który może zdecydowanie więcej powiedzieć o kompetencjach miękkich, sposobie życia, zachowania oraz spędzania wolnego czasu przez potencjalnego pracownika. Najbardziej kandydatom do pracy zaszkodzić mogą ich komentarze, nieraz świadczące o naruszeniu zasad obowiązujących w miejscu pracy lub na uczelni. Mniejszy wpływ na ocenę rekrutera mają publikowane przez kandydata kontrowersyjne poglądy, a także prywatne zdjęcia.

 

Najczęściej używanie portali społecznościowych w rekrutacji wymuszają lub rekomendują firmy mające 10-50 pracowników (aż 66,1 proc.). W przypadku firm zatrudniających 50-250 osób odsetek ten wyniósł 47,4 proc., a wśród firm zatrudniających powyżej 250 osób – 51,8 proc. Badanie wykazało, że największy nacisk na używanie mediów społecznościowych w procesach rekrutacyjnych kładą firmy rekrutacyjne. 60 proc. z nich przyznało, że w ich organizacjach jest to obowiązkowe lub rekomendowane.

 

Branżami, w których najczęściej wykorzystujemy portale social media, są logistyka, manufacturing oraz sektor finansowy. Innym obszarem jest shared service center. Jest to branża, która przewija się przez wszystkie sektory: sprzedaż, obsługę klienta, logistykę i sektor finansowy – wymienia Posachowicz.

 

Blisko połowa badanych przyznała, że korzystanie z social media zwiększa liczbę podań o pracę. Nieco ponad połowa podkreśliła, że przyspiesza to proces rekrutacji. Z pewnością czas rekrutacji skraca się do minimum. Czasami w ciągu kilku dni pracodawcy potrafią zidentyfikować docelowych pracowników – podsumowuje Paweł Posachowicz.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra