Kinnarps Polska Sp. z o.o. logoCity Space logoINTERBIURO logoOlivia Business Centre logoNowy Styl Group logoVastint Poland Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPodium Investment logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoSpectra Development logoTétris Poland logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoUNIMOR Development S.A. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoTorus logoARTSERVIS sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFYI Commercial Consulting logoBusiness House logoKontor logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoPorto Office A Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoVantage Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoArchicom logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Branża materiałów budowlanych pod wpływem wzrostu

Rodzimy rynek materiałów budowlanych doświadcza dynamicznego rozwoju oraz cechuje się coraz większą nowoczesnością.

Dojrzała branża materiałów budowlanych

 

Pod względem stopnia rozwoju oraz nowoczesności polską branżę materiałów budowlanych można porównać do dojrzałych rynków krajów zachodnich. Polski rynek materiałów budowlanych jest bardzo konkurencyjny, bo działa na nim ogromna liczba producentów – wskazuje Jacek Michalak, wiceprezes ds. rozwoju w firmie Atlas. – To jest rynek bardzo podobny do rynku niemieckiego, który jest uważany za najbardziej rozwinięty, o najwyższym poziomie rozwoju technicznego. My w naturalny sposób, będąc sąsiadami Niemców i będąc w tej samej strefie klimatycznej, podążamy za nimi i to jest bardzo dobre - dodaje.

 

W rezultacie rodzimy sektor materiałów budowlanych jest już bardzo dojrzały. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż niektóre z segmentów, m.in. zapraw klejących do płytek ceramicznych zmniejszyły się w porównaniu do stanu sprzed kilku lat. W pierwszej chwili może się wydawać dziwne to, że uważam to za pozytywne zjawisko – zastrzega Jacek Michalak. – Ale to oznacza, że współczesny wykonawca jest znacznie lepiej wyedukowany i firma w prawidłowy sposób korzystająca z materiałów. Grubość sklejenia jest zdecydowanie mniejsza niż kilka lat temu. Dzisiaj wykonawcy najpierw wyrównują ścianę właściwą zaprawą, a potem dopiero przyklejają płytkę ceramiczną na klej w technice cienkowarstwowejdodaje. Jednocześnie istnieje wiele nowych okładzin ceramicznych montowanych mechanicznie. Na rynku dostępnych jest także wiele rodzajów klejów do płytek ceramicznych, jednak ich ogólny wolumen uległ zmniejszeniu na skutek spadku konsumpcji płytek.

 

Ceny

 

Z ostatniego zestawienia firmy Polskie Składy Budowlane (PSB) wynika, iż w lipcu br. ceny uległy wzrostowi w pięciu kategoriach produktowych. Najwyższy ich wzrost jest widoczny w przypadku silikatów (o 3,2 proc.), natomiast izolacje termiczne, pokrycia i folie dachowe, rynny, drewno i materiały drewnopochodne oraz do suchej zabudowy zdrożały o mniej niż 1 proc. Z kolei spadek cen odnotowano w czterech grupach produktów, tj. izolacji wodochronnych (o 1 proc. ), gazobetonów, materiałów ściennych ceramicznych oraz chemii budowlanej.

 

Branża budowlana ma się dobrze

 

Dane przedstawione przez GUS wskazują na ożywienie w sektorze budownictwa. W lipcu br. dynamika produkcji budowlano-montażowej zmalała o 0,1 proc., co w porównaniu z sytuacją z czerwca, kiedy wyniosła -2,5 proc. w ujęciu rocznym, jest pozytywnym zjawiskiem. Natomiast po wykluczeniu wpływu czynników natury sezonowej produkcja budowlano-montażowa wzrosła o 2,2 proc. w ujęciu miesięcznym wobec spadku o 4,2 proc. odnotowanego w czerwcu br.      


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra