Flowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKontor logoCity Space logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoAluprof S.A. logoVantage Development S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoSpectra Development logoAgrobex Sp. z o.o. logoTorus logoUNIMOR Development S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoBusiness House logoINTERBIURO logoOlivia Business Centre logoPorto Office A Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoPodium Investment logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoTétris Poland logoForbo Flooring Systems Polska logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoNowy Styl Group logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoArchicom logoFYI Commercial Consulting logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Pizza czy domowy obiad – co jemy w pracy?

Rynek e-commerce rośnie w siłę, również w sektorze gastronomicznym. Polacy coraz częściej rezygnują z przygotowywania posiłków w domu i decydują się na zakupy przez internet.

Wzrasta popularność zakupów w sieci, w tym zamówień związanych z gotowymi posiłkami. Restauracje oraz portale pośredniczące podczas zamawiania dań notują wzrost zainteresowania ze strony internautów. Polacy nauczyli się już jeść na zewnątrz, nauczyli się zamawiać – mówi Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska. Mniej więcej około 12,5-16 proc. wszystkich zamówień jest dokonywanych w Polsce poprzez aplikacje mobilne, globalnie jest to już nawet 20 proc. Uważam, że w ciągu trzech lat będzie to ponad 60 proc.

Czemu decydujemy się kupować posiłki przez internet? Przede wszystkim, jest to oszczędność czasu oraz wygoda. Polacy chwalą również szczegółowe informacje o produkcie i duży wybór. Najczęściej posiłki zamawiamy między godziną 12 i 15, a także między 18 i 20.

Polacy coraz częściej decydują się nie na pizzę, lecz na potrawy kuchni azjatyckiej. W serwisie Foodpanda.pl takie zamówienia stanowią 27 proc. ogółu. Na drugim miejscu są potrawy włoskie z 26 proc. zamówień, a na trzecim uplasowała się nasza rodzima kuchnia, stanowiąca 22 proc. Rośnie również popularność burgerów.

Ile płacimy za dania zamawiane w sieci? Łączna kwota jaką zostawiają klienci zależy od tego, ile osób chce zamówić posiłek. Zazwyczaj są to dwie osoby, a średnia cena wynosi około 40 zł. Tyle zazwyczaj kosztują dwa lunche. Jeśli zaś zamawiają burgery, to średni koszyk jest na poziomie 80 złotych – mówi Piotr Łagowski.

Polacy zazwyczaj podejmują decyzję o wyborze potrawy w ostatnim momencie. Gdy już mamy przed sobą listę restauracji, wybieramy tę, na którą mamy ochotę w danym momencie, a nie w chwili, w której zaczynaliśmy poszukiwania. Normalne jest, że ktoś, kto wpisuje w wyszukiwarkę słowo „kuchnia chińska” czy „kuchnia wietnamska”, ostatecznie decyduje się na polskie potrawy, a osoba, która wpisuje hasło „sushi”, wybiera w końcu burgera – komentuje dyrektor Foodpanda.pl.

Jaką dietę w pracy radzą specjaliści? Powinniśmy przede wszystkim jeść regularnie, co 3-4 godziny, co zagwarantuje stały poziom glukozy w organizmie, a także wpłynie pozytywnie na metabolizm. Bardzo istotne jest pełnowartościowe śniadanie, a także woda mineralna, najlepiej niegazowana. W porze obiadowej natomiast powinno się zrezygnować z fast foodów i zdecydować na zdrową sałatkę warzywną lub owocową – można przygotować ją w domu lub kupić gotową. Eksperci polecają również chude mięso i zupy.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra