Giant

Najnowsze case studies w obszarze FM

Podczas odbywającego się w zeszłym tygodniu Ogólnopolskiego Kongresu Facility Management RICS zaprezentował najnowszy przegląd case studies w obszarze FM.

Przegląd case studies RICS stanowi zbiór praktyk z obszaru strategicznego zarządzania nieruchomościami (FM), wyjaśnia czym jest strategiczne Facilities Management, a także w jaki sposób wykorzystywać jego zasady w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, w celu zwiększenia swojej efektywności.

 

6 pierwszych case studies RICS opracował w kwietniu 2014 roku, by pokazać, w jaki sposób połączyć FM z innymi obszarami organizacji tak, aby stanowiło dla niej źródło rzeczywistej wartości dodanej. W aktualnej edycji RICS kładzie nacisk na profesjonalizację FM w takich obszarach, jak:

  • zastosowanie BIM dla zwiększenia innowacyjności zarządzania nieruchomościami;
  • integracja zarządzania aktywami i pasywami publicznej służby zdrowia dla zwiększenia jej wydajności i elastyczności;
  • wpływ innowacyjnej, nastawionej na partnerstwo postawy na dobre samopoczucie pracowników;
  • znaczenie zrozumienia klienta w zarządzaniu nieruchomościami;
  • transformacja usług świadczonych w zakresie zarządzania nieruchomościami;
  • wpływ ogólnego poziomu życia na polepszenie wizerunku FM.

 

Poprawa stanu zdrowia pacjentów, projektowanie optymalnej struktury klientów retail, zwiększenie zaangażowania pracowników czy też zarządzanie zmianą nie były wcześniej językowo związane z profesjonalistami Facility Management. Świat się jednak zmienia i wpływ, oddziaływanie i strategiczne znaczenie FM dla organizacji coraz bardziej zyskują na znaczeniu na jej najwyższym, kierowniczym szczeblu – mówi Rory Murphy FRICS, dyrektor handlowy VINCI Facilities, członek zarządu grupy profesjonalnej RICS dedykowanej FM. Firmy osiągające największe sukcesy dostrzegły, że FM nie jest wyłącznie wymagającą odpowiedniego zarządzania i generującą koszty transakcją, ale że sposób w jaki tworzymy, utrzymujemy i zarządzamy doskonałymi miejscami do życia i pracy ma fundamentalny wpływ na satysfakcję klientów, osiągane zyski, zaangażowanie pracowników oraz ogólny stan edukacji i zdrowia - dodaje Rory Murphy FRICS.

 

Dokument jest kolejną publikacją RICS dedykowaną strategicznemu FM, po opublikowanym w 2012 roku globalnym raporcie RICS: ‘Raising the Bar: Enhancing The Strategic Role of FM’, ukazującym FM jako strategiczną dyscyplinę zarządzania oraz publikacji z 2014 roku: ‘Raising the Bar: City Roundtables Report’, w której pojawiają się rekomendacje konkretnych działań.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz