CubiForms

Odejście z pracy – jak to zrobić?

Artykuł

Decyzja o zmianie pracy nie należy do najłatwiejszych, szczególnie w przypadku, gdy w danej firmie pracuje się kilka lat. Samo poinformowanie pracodawcy o zamiarze odejścia nie wystarczy. Co więc trzeba zrobić, aby rozstać się z pracą w przyjaznej atmosferze?

Niełatwa decyzja

 

W dobie mobilności pracowników zmiana pracy jest czymś normalnym. Każdy przynajmniej raz w całym swoim życiu zawodowym tego doświadczył. Jednak sama decyzja odnośnie opuszczenia obecnego pracodawcy oraz przejście do nowej firmy nigdy nie jest łatwe. Ważne aby każda ze stron w tym procesie czuła się komfortowo, niezależnie czy inicjatywa jest po stronie pracodawcy czy też pracownika - mówi Agnieszka Tarko Team Leader z biura Hays Poland w Poznaniu. – Jeśli jednak to pracownik podejmuje decyzję o rozwoju zawodowym w ramach innej firmy, musi mieć świadomość, że rozmowa końcowa z obecnym pracodawcą jest równie istotna jest rozmowa rekrutacyjna – dodaje. Proces zmiany pracy powinien być przeprowadzany w odpowiedni sposób. Pytanie, jak tego dokonać?
 

Rozmowa w firmie

 

W pierwszej kolejności o swojej decyzji powinno się poinformować obecnego pracodawcę oraz przedstawić powody zmiany pracy. Ważna jest także rozmowa z pracownikiem działu HR, a następnie ze współpracownikami. Ukrywanie odejścia z obecnej firmy, aż do ostatnich dni, może negatywnie wpłynąć na opinie danej osoby, a także być przyczyną plotek w zespole. 

 

Porządek w obowiązkach

 

Istotną kwestia jest także zadbanie o dobrą jakość pozostawianych projektów oraz o wypełnienie wszystkich zaległych spraw oraz obowiązków, aby osoba, która przejmuje stanowisko nie musiała nadrabiać zaległości, ale mogła skupić się na wykonywaniu nowych zadań. Jeśli jest to koniecznie, przed odejściem należy przekazać istotne informacje oraz wiedzę nowemu pracownikowi, które są niezbędne do prawidłowego wykonywania obowiązków.

 

Zaangażowanie do ostatniej chwili

 

Perspektywa zmiany pracy może obniżyć zaangażowanie pracownika w wykonywaniu dotychczasowych obowiązków. Jednak jego poziom powinien pozostać taki sam, aż do końca. Pełna koncentracja do ostatniego dnia w firmie przynosi szacunek kolegów, ale też sprawia, że odchodzący pracownik jest dobrze zapamiętany – podkreśla Agnieszka Tarko.

 

Kontakt z byłymi współpracownikami

 

Po przejściu do nowej pracy warto utrzymywać koleżeńskie relacje z byłymi współpracownikami. Całkowita utrata kontaktów z osobami z poprzedniej firmy nie jest korzystna ze względu na ich opinie, sympatię, a także szacunek. Wystarczy jedynie rozmowa telefoniczna, wspólna kawa lub wizyta w byłym miejscu zatrudnienia.
 

Zmiana pracy na nową to pewnego rodzaju proces, który powinien być zaplanowany oraz przeprowadzony w odpowiedni sposób. Jednym z jego ważniejszych elementów jest rozstanie się z byłym pracodawcą oraz współpracownikami w przyjaznej atmosferze.

 


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra