Proton Office

Pierwsze wrażenie jest kluczowe, czyli dlaczego użyć kreatora CV

|
CV, czyli curriculum vitae to pierwszy dokument, z którym zapoznaje się rekruter. To właśnie od profesjonalnie stworzonego życiorysu zależy, czy pracodawca zainteresuje się naszą osobą i zechce zaprosić nas do dalszego etapu rekrutacji.

Wiele osób odpada już w przedbiegach, ponieważ CV napisane jest byle jak, nie zawiera podstawowych informacji, nagłówków, wyróżnień. Lepiej do tego nie dopuścić i za pomocą szablonów CV stworzyć dokument, który wzbudzi zainteresowanie i wywoła chęć spotkania.

​Jak powinno wyglądać profesjonalne CV?

Badania dowodzą, że osoby zajmujące się rekrutacją pracowników poświęcają tylko kilka chwil na zapoznanie się z życiorysem. Jeżeli dokument jest stworzony według obowiązujących standardów, to te kilka sekund wystarczy, aby kandydat został zauważony. Celem życiorysu jest przekonanie rekrutera do danej kandydatury, pokazanie w CV najważniejszy cech kandydata. W tym celu warto zastosować nagłówki, wyróżniania, kolorową czcionkę, które pozwolą  zwrócić uwagę na najważniejsze informacje. Życiorys powinien być podzielony na poszczególne sekcje, dzięki temu będzie bardziej czytelny. Muszą się w nim znaleźć:

  • Dane kontaktowe kandydata, tj. imię, nazwisko, stanowisko lub tytuł naukowy, mile widziane jest zdjęcie, adres zamieszkania, numer telefon, adres poczty e-mail),
  • Podsumowanie zawodowe, czyli opis obecnie zajmowanego stanowiska, doświadczenie zawodowe, zakres obowiązków itp.
  • Umiejętności, tzn. kompetencje miękkie i twarde, które będą przydatne w pracy na danym stanowisku. Obecnie wielu pracodawców bardzo ceni kompetencje miękkie, tj. komunikatywność, radzenie sobie ze stresem, kreatywność, logiczne myślenie, umiejętność pracy pod presją czasu, chęć do nauki, pozytywne nastawianie. Kompetencje twarde to umiejętności mierzalne, np. świetna znajomość pakietu office, perfekcyjna znajomość języka hiszpańskiego, umiejętność programowania itp.
  • Doświadczenie, czyli nazwy poprzednich zakładów pracy, stanowiska, wykonywane obowiązki. Ta sekcja jest bardzo ważna, ponieważ większość pracodawców największą wagę przykłada do doświadczania. W tym punkcie można się czymś pochwalić, napisać o dobrze ocenionym projekcie czy wygranie konkursu, dotyczącego branży.
  • Wykształcenie, czyli ukończone szkoły i kursy. Wystarczy podać ostatnią szkołą, chyba, że te wcześniej ukończone mogą się przydać do pracy na danym stanowisku. W sekcji wykształcenie można umieścić nazwy kursów i ukończonych szkoleń. Należy podać stopień naukowy lub tytuł zawodowy. 
  • Zainteresowania – to ostatnia sekcja. Zalecany jest bardziej szczegółowy opis hobby np. jeżeli zainteresowania to sport, warto napisać jaki, jeżeli muzyka to jaki rodzaj.
  • Klauzula potwierdzająca zgodę na przetwarzanie danych osobowych, bez której podanie będzie musiało zostać odrzucone.

Napisanie profesjonalnego CV nie jest łatwe, ale dzięki skorzystaniu z możliwości, jakie oferują darmowe kreatory CV, stworzenie życiorysu nie będzie żadnym problemem. Na stronach internowanych można obejrzeć przykładowe CV i wybrać takie, które najbardziej nam odpowiada. Dokument powinien być wydrukowany na dobrej jakości, białym papierze. Wyjątkiem jest branża artystyczna, w której liczy się kreatywność. CV w takim przypadku może być wydrukowane na kolorowym papierze, dzięki temu szybciej zostanie zauważone.

 

​Dlaczego warto korzystać z generatora CV?

W sieci można znaleźć setki darmowych programów, które pokazują jak napisać CV. Ich obsługa jest bardzo prosta, wystarczy wpisać wymagane dane, a kreator CV stworzy profesjonalny dokument. Formy dokumentów regularnie się zmieniają, dlatego CV, które wyglądało dobrze kilka lat temu, obecnie może nie spełniać norm. Szablony CV są nieustannie aktualizowane, dlatego pomagają stowarzyszyć aktualne dokumenty, odpowiadające obowiązującym trendom i wymaganiom, stawianym przez rynek pracy. Co jeszcze daje korzystanie z kreatorów CV?

  • Oszczędność czasu – nie trzeba szukać informacji, jak powinno wyglądać odpowiadające standardom CV, wystarczy tylko potrzebne dane.
  • Prawidłowo ułożona treść – informacje ułożone są prawidłowe, w odpowiedniej kolejności. 
  • CV można dopasować do własnej osoby, branży i charakteru
  • Szybkość i intuicyjne działanie – z kreatorem poradzi sobie każdy, nawet osoba nieznające biegle obsługi komputera. Dostępne są gotowe zdania i zwroty, które można zastosować. 
  • Zachowana chronologia – podane informacje są ułożone w porządku chronologicznym, zaczynając od najbardziej aktualnego wydarzenia, np. ostatniego miejsca pracy.
  • Oszczędność pieniędzy – darmowe kreatory CV są tak samo dobre, jak płatne wersje. Pozwalają stworzyć CV, które zachęci ewentualnego pracodawcę do dalszego kontaktu.
  • Mnogość wzorów – w kreatorach są różne wzory CV, dzięki czemu kandydat do pracy może wybrać taki, który mu najbardziej odpowiada.

Dobrze napisane CV jest wizytówką kandydata. Daje wstępny obraz osoby, zachęca lub odpycha od dalszego kontaktu. Warto postarać się, aby dokument wyglądał profesjonalnie, dzięki czemu pracodawcy nie pozostaną obojętni i zaproszą kandydata na osobistą rozmowę. Profesjonalne CV to pierwszy, ale bardzo ważny krok do zdobycia wymarzonej pracy


5.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz