Torus logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoBusiness House logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoAgrobex Sp. z o.o. logoSpectra Development logoEcho Investment logoDEVCO Sp. z.o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoKontor logoFYI Commercial Consulting logoNowy Styl Group logoAluprof S.A. logoCity Space logoTétris Poland logoArchicom logoLC Corp S.A. logoGhelamco Poland logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoGTV Lighting logoINTERBIURO logoCOTEX Office Centre logoVantage Development S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoPodium Investment logoARTSERVIS sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoOlivia Business Centre logoINTER-BUD logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Sposób na jesień

Spadek aktywności? Mniej pomysłów? Brak motywacji? To może być jesienna chandra! Sprawdź, jak ją szybko przezwyciężyć!

Jesień nie sprzyja dobremu samopoczuciu, a tym samym kreatywności i efektywności. Z badania przeprowadzonego przez PAYBACK Opinion Poll wynika, że na przygnębienie podczas tej pory roku narzeka ponad połowa Polaków, choć - jak przekonują eksperci - sposobów na walkę z jesiennym nastrojem jest kilka. Bardzo często ludzie uważają, że pogoda ma na nich wpływ. Narzekają, że mają mniej energii, a brak słońca powoduje spadek efektywności w pracy. I faktycznie często tak zaczynają postępować. Proponuję jednak zaakceptować rzeczy, na jakie nie mamy wpływu, czyli brak słońca czy deszcz – mówi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu, dyrektor Pracowni Psychoterapii.

 

Depresja sezonowa jest powszechnym zjawiskiem na świecie, zwłaszcza w krajach leżących na Północy. Jesienią na pogorszenie samopoczucia wpływają krótsze dni i mniejsze ilości promieni słonecznych. Z przygnębieniem mogą skutecznie poradzić sobie relaks czy spotkania z rodziną i przyjaciółmi. Jedni mogą wstać wcześniej i pobiegać lub poćwiczyć, inni powoli wypić kawę i zjeść lepsze śniadanie, tak aby mieć energię do pracy. Rankiem można się zastanowić, jak zadbać o lepszy nastrój. Niektórzy będą chcieli obejrzeć coś w telewizji, inni przeczytają książkę – zauważa Izabela Kielczyk.

 

Dobrym sposobem na walkę z jesienną chandrą jest aktywność ruchowa, która powoduje wzrost poziomu endorfin, serotoniny i dopaminy – hormonów szczęścia pomagających przezwyciężyć gorsze samopoczucie, dodających energii, a także umożliwiających lepszy sen. A wystarczy już zwykły spacer.

 

Zobacz także: Weekend – czas na relaks

 

Warto też zadbać o wyciszenie po pracy. Niektórym osobom trudno to uzyskać, ale warto spróbować, nawet na kilka minut. Trzeba usiąść i nie myśleć o niczym, wyłączyć laptopa czy komórkę i pobyć chwilę ze sobą. To naprawdę relaksuje – zapewnia Izabela Kielczyk.

 

Sposobem na jesienne przytłoczenie są także kąpiele słoneczne przy użyciu specjalnych lamp, które imitują światło słoneczne. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie w tym okresie urlopu i wyjazd do ciepłych krajów - na skuteczny wypoczynek pozwala jednak urlop trwający co najmniej dwa tygodnie.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra