Torus logoCity Space logoPodium Investment logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoBusiness House logoCOTEX Office Centre logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoNowy Styl Group logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoAgrobex Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoVantage Development S.A. logoAluprof S.A. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoTétris Poland logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoSpectra Development logoINTERBIURO logoGalicyjska Investment Sp. z o.o. logoKart Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoINTER-BUD logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoForbo Flooring Systems Polska logoOlivia Business Centre logoKwiaty dla biura logoRIS Kotes logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
Raport 2018

Sposób na jesień

Spadek aktywności? Mniej pomysłów? Brak motywacji? To może być jesienna chandra! Sprawdź, jak ją szybko przezwyciężyć!

Jesień nie sprzyja dobremu samopoczuciu, a tym samym kreatywności i efektywności. Z badania przeprowadzonego przez PAYBACK Opinion Poll wynika, że na przygnębienie podczas tej pory roku narzeka ponad połowa Polaków, choć - jak przekonują eksperci - sposobów na walkę z jesiennym nastrojem jest kilka. Bardzo często ludzie uważają, że pogoda ma na nich wpływ. Narzekają, że mają mniej energii, a brak słońca powoduje spadek efektywności w pracy. I faktycznie często tak zaczynają postępować. Proponuję jednak zaakceptować rzeczy, na jakie nie mamy wpływu, czyli brak słońca czy deszcz – mówi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu, dyrektor Pracowni Psychoterapii.

 

Depresja sezonowa jest powszechnym zjawiskiem na świecie, zwłaszcza w krajach leżących na Północy. Jesienią na pogorszenie samopoczucia wpływają krótsze dni i mniejsze ilości promieni słonecznych. Z przygnębieniem mogą skutecznie poradzić sobie relaks czy spotkania z rodziną i przyjaciółmi. Jedni mogą wstać wcześniej i pobiegać lub poćwiczyć, inni powoli wypić kawę i zjeść lepsze śniadanie, tak aby mieć energię do pracy. Rankiem można się zastanowić, jak zadbać o lepszy nastrój. Niektórzy będą chcieli obejrzeć coś w telewizji, inni przeczytają książkę – zauważa Izabela Kielczyk.

 

Dobrym sposobem na walkę z jesienną chandrą jest aktywność ruchowa, która powoduje wzrost poziomu endorfin, serotoniny i dopaminy – hormonów szczęścia pomagających przezwyciężyć gorsze samopoczucie, dodających energii, a także umożliwiających lepszy sen. A wystarczy już zwykły spacer.

 

Zobacz także: Weekend – czas na relaks

 

Warto też zadbać o wyciszenie po pracy. Niektórym osobom trudno to uzyskać, ale warto spróbować, nawet na kilka minut. Trzeba usiąść i nie myśleć o niczym, wyłączyć laptopa czy komórkę i pobyć chwilę ze sobą. To naprawdę relaksuje – zapewnia Izabela Kielczyk.

 

Sposobem na jesienne przytłoczenie są także kąpiele słoneczne przy użyciu specjalnych lamp, które imitują światło słoneczne. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie w tym okresie urlopu i wyjazd do ciepłych krajów - na skuteczny wypoczynek pozwala jednak urlop trwający co najmniej dwa tygodnie.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Galicyjska - duży
mantra