INTER-BUD logoPodium Investment logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoTorus logoBusiness House logoKontor logoOlivia Business Centre logoCity Space logoSpectra Development logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoHAVRE Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoFYI Commercial Consulting logoAluprof S.A. logoForbo Flooring Systems Polska logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoAgrobex Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoINTERBIURO logoArchicom logoUNIMOR Development S.A. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoTétris Poland logoARTSERVIS sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoVantage Development S.A. logoCOTEX Office Centre logoGhelamco Poland logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoEcho Investment logoLC Corp S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Polska atrakcyjna w regionie

Polski rynek wciąż pozostaje atrakcyjny i perspektywiczny dla inwestorów zagranicznych. Potrzebne jednak zmiany w systemie podatkowym i uproszczenie biurokracji.

Nasze prognozy wzrostu gospodarczego w tym roku i kolejnych dwóch latach oscylują w okolicach 3 proc. W porównaniu z tym, z czym mamy do czynienia w krajach Unii Europejskiej, jest to oczywiście bardzo dobry wynik – mówi Piotr Kowalski, prezes zarządu agencji ratingowej Fitch Polska. ‒ Trzeba jednak pamiętać o tym, że są rzeczy, które możemy zrobić w kraju, aby ten wzrost jeszcze przyśpieszyć. Myślę tutaj o poprawie warunków prowadzenia biznesu w Polsce.

 

Jako przykłady takich działań, Piotr Kowalski wymienia reformę systemu podatkowego oraz uproszenie biurokracji, dzięki którym Polska mogłaby osiągnąć prognozowane tempo wzrostu, mimo pogarszającej się sytuacji zarówno w krajach Europy Zachodniej, jak i na Wschodzie. Oba kierunki są głównymi rynkami zbytu dla polskiego eksportu.

 

W przyszłym roku wzrost PKB powinni również nakręcić zagraniczni inwestorzy, dla których Polska nadal jest atrakcyjnym rynkiem. W porównaniu z innymi krajami regionu mamy bardzo duży rynek wewnętrzny, który nadal jest chłonny. Jeśli porównamy Polskę pod względem zamożności do średniej unijnej, to sporo nam jeszcze brakuje i to dla firm, które rozważają umiejscowienie swojego biznesu nad Wisłą, jest dosyć atrakcyjny argument. Należy bowiem założyć, że w Polsce społeczeństwo dalej będzie się bogaciło – ocenia Kowalski.

 

Polska gospodarka jest bardziej zrównoważona, niż w wypadku innych krajów regionu, a dzięki temu nie powinny zagrozić nam kryzysy. Nie jesteśmy też uzależnieni od eksportu, bo sprzedaż zagraniczna i konsumpcja wewnętrzna utrzymują się na podobnym poziomie, co zapewnia względną stabilność.


0.0
Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
Podium Park banner duży
mantra