Ocean Plaza Sp. z o.o. logoArchicom logoUNIMOR Development S.A. logoFYI Commercial Consulting logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoALLCON INVESTMENT logoCOTEX Office Centre logoWOMAK HOLDING logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCity Space logoDEVCO Sp. z.o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoSchüco International Polska logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoNowy Styl Group logoOlivia Business Centre logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoKwiaty dla biura logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoTorus logoBREMA Sp. z.o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoHexagon logoLobos Nieruchomości logoDorbud S.A. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoEcho Investment logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoBusiness House logoPartner Capital Group logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPorto Office B Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoTriGranit Corporation logoKart Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoCHB14 logoOmnitech Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoSawig Invest Group logoHAVRE Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Polska atrakcyjna w regionie

Polski rynek wciąż pozostaje atrakcyjny i perspektywiczny dla inwestorów zagranicznych. Potrzebne jednak zmiany w systemie podatkowym i uproszczenie biurokracji.

Nasze prognozy wzrostu gospodarczego w tym roku i kolejnych dwóch latach oscylują w okolicach 3 proc. W porównaniu z tym, z czym mamy do czynienia w krajach Unii Europejskiej, jest to oczywiście bardzo dobry wynik – mówi Piotr Kowalski, prezes zarządu agencji ratingowej Fitch Polska. ‒ Trzeba jednak pamiętać o tym, że są rzeczy, które możemy zrobić w kraju, aby ten wzrost jeszcze przyśpieszyć. Myślę tutaj o poprawie warunków prowadzenia biznesu w Polsce.

 

Jako przykłady takich działań, Piotr Kowalski wymienia reformę systemu podatkowego oraz uproszenie biurokracji, dzięki którym Polska mogłaby osiągnąć prognozowane tempo wzrostu, mimo pogarszającej się sytuacji zarówno w krajach Europy Zachodniej, jak i na Wschodzie. Oba kierunki są głównymi rynkami zbytu dla polskiego eksportu.

 

W przyszłym roku wzrost PKB powinni również nakręcić zagraniczni inwestorzy, dla których Polska nadal jest atrakcyjnym rynkiem. W porównaniu z innymi krajami regionu mamy bardzo duży rynek wewnętrzny, który nadal jest chłonny. Jeśli porównamy Polskę pod względem zamożności do średniej unijnej, to sporo nam jeszcze brakuje i to dla firm, które rozważają umiejscowienie swojego biznesu nad Wisłą, jest dosyć atrakcyjny argument. Należy bowiem założyć, że w Polsce społeczeństwo dalej będzie się bogaciło – ocenia Kowalski.

 

Polska gospodarka jest bardziej zrównoważona, niż w wypadku innych krajów regionu, a dzięki temu nie powinny zagrozić nam kryzysy. Nie jesteśmy też uzależnieni od eksportu, bo sprzedaż zagraniczna i konsumpcja wewnętrzna utrzymują się na podobnym poziomie, co zapewnia względną stabilność.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra