Ocean Plaza Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoBusiness House logoCity Space logoOnyx Business Point logoEcho Investment logoKwiaty dla biura logoArchicom logoFYI Commercial Consulting logoSchüco International Polska logoPRO-INVEST S.A. logoUNIMOR Development S.A. logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoLC Corp S.A. logoGłówka Pracuje logoCHB14 logoOmnitech Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoTétris Poland logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCity Office logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoAgrobex Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoPorto Office B Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoKart Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoVastint Poland Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoSpectra Development logoGhelamco Poland logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoINTERBIURO logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoTorus logoEURO STYL Spółka Akcyjna logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Polska atrakcyjna w regionie

Polski rynek wciąż pozostaje atrakcyjny i perspektywiczny dla inwestorów zagranicznych. Potrzebne jednak zmiany w systemie podatkowym i uproszczenie biurokracji.

Nasze prognozy wzrostu gospodarczego w tym roku i kolejnych dwóch latach oscylują w okolicach 3 proc. W porównaniu z tym, z czym mamy do czynienia w krajach Unii Europejskiej, jest to oczywiście bardzo dobry wynik – mówi Piotr Kowalski, prezes zarządu agencji ratingowej Fitch Polska. ‒ Trzeba jednak pamiętać o tym, że są rzeczy, które możemy zrobić w kraju, aby ten wzrost jeszcze przyśpieszyć. Myślę tutaj o poprawie warunków prowadzenia biznesu w Polsce.

 

Jako przykłady takich działań, Piotr Kowalski wymienia reformę systemu podatkowego oraz uproszenie biurokracji, dzięki którym Polska mogłaby osiągnąć prognozowane tempo wzrostu, mimo pogarszającej się sytuacji zarówno w krajach Europy Zachodniej, jak i na Wschodzie. Oba kierunki są głównymi rynkami zbytu dla polskiego eksportu.

 

W przyszłym roku wzrost PKB powinni również nakręcić zagraniczni inwestorzy, dla których Polska nadal jest atrakcyjnym rynkiem. W porównaniu z innymi krajami regionu mamy bardzo duży rynek wewnętrzny, który nadal jest chłonny. Jeśli porównamy Polskę pod względem zamożności do średniej unijnej, to sporo nam jeszcze brakuje i to dla firm, które rozważają umiejscowienie swojego biznesu nad Wisłą, jest dosyć atrakcyjny argument. Należy bowiem założyć, że w Polsce społeczeństwo dalej będzie się bogaciło – ocenia Kowalski.

 

Polska gospodarka jest bardziej zrównoważona, niż w wypadku innych krajów regionu, a dzięki temu nie powinny zagrozić nam kryzysy. Nie jesteśmy też uzależnieni od eksportu, bo sprzedaż zagraniczna i konsumpcja wewnętrzna utrzymują się na podobnym poziomie, co zapewnia względną stabilność.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra