HAVRE Sp. z o.o. logoEcophon Saint-Gobain logoBusiness House logoSchüco International Polska logoOlivia Business Centre logoPlac Zamkowy – Business with Heritage/ Senatorska Investment Sp. z o.o. logoDorbud S.A. logoEcho Investment logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoALLCON INVESTMENT logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoNowy Styl Group logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoCHB14 logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoPartner Capital Group logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoHexagon logoKwiaty dla biura logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoTriGranit Corporation logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoWOMAK HOLDING logoFYI Commercial Consulting logoGhelamco Poland logoOmnitech Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoKarimpol Polska Sp. z o.o. logoSawig Invest Group logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoKart Sp. z o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoBREMA Sp. z.o.o. logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoArchicom logoPorto Office B Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoTorus logoINTERBIURO logoCity Space logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Wieczne pióra nadal ekskluzywne

Mimo że ręczne pisanie coraz częściej zastępowane jest stukaniem w klawiaturę, wieczne pióro nadal stanowii jeden z najpopularniejszych prezentów świątecznych nie tylko dla miłośników kaligrafii.

Wieczne pióro symbolizuje luksus i elegancję, stąd stanowi jeden z najchętniej wręczanych prezentów w świecie biznesu i polityki. Ekskluzywne, powlekane złotem, dyskretnie inkrustowane diamentami, ze złotą lub platynową stalówką podkreślą profesjonalizm i klasę właściciela.

 

W Polsce pióra wieczne są bardzo dobrym pomysłem na prezent, ponieważ nawiązują do kultury pisania, w ogóle do kultury bycia lepszym człowiekiem. Nowoczesność serwuje nam elektroniczne media, tablety, one oczywiście bardzo pomagają na co dzień organizować czas, ale nic nie zastąpi kawałka papieru, pióra oraz ręcznego pisma – uważa Marcin Pęszko, członek zarządu Prime Line.

 

Jednak w życiu codziennym nie tylko coraz rzadziej sięgamy po wieczne pióro, ale nawet po zwykły długopis. W niektórych amerykańskich szkołach zniesiono już nawet obowiązek nauki ręcznego pisma – nauczyciele mogą wybrać, czy wolą uczyć dzieci kaligrafii, czy szybkiego pisania na klawiaturze. Coraz częściej dzieci zaczynają pisać na komputerze, niż ręcznie, co prowadzi do zaniku zdolności prawidłowego chwytania i trzymania długopisu. Badania dowodzą jednak, że kaligrafowanie rozwija u dzieci umiejętność formułowania myśli i budowania logicznych wypowiedzi, a także poprawia koncentrację i uczy kreatywności.

 

Dzieci nie są w stanie długo pisać, ponieważ bardzo szybko się męczą. Ale pióra wieczne albo ołówki niektórych producentów mają specjalne wgłębienia, są dla leworęcznych, są dla praworęcznych, a im wcześniej zaczniemy ćwiczyć, tym lepiej oczywiście. Można robić wszystko w smartfonach, ale samo pisanie też jest przyjemnością. Więc jeżeli ktoś daje komuś w prezencie pióro wieczne, to daje tak jakby kawałek siebie i proponuje: „Ty też znajdź chwilę dla siebie, wyraź siebie, a nie tylko stukaj palcem” – mówi Marcin Pęszko.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
real connect 2017
mantra