Schüco International Polska logoCOTEX Office Centre logoSpectra Development logoOmnitech Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGTV Lighting logoPRO-INVEST S.A. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoCity Office logoBusiness House logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoGhelamco Poland logoOnyx Business Point logoTorus logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoCHB14 logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoArchicom logoAgrobex Sp. z o.o. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoKart Sp. z o.o. logoLobos Nieruchomości logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoEcho Investment logoINTERBIURO logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoCity Space logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoKwiaty dla biura logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoLC Corp S.A. logoFYI Commercial Consulting logoGłówka Pracuje logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoTétris Poland logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Problemy na rynku ksero

Nowe technologie pozwalają niemal o połowę ograniczyć kopiowanie i drukowanie dokumentów. Dla producentów urządzeń biurowych to z jednej strony duże wyzwanie, a z drugiej szansa na zwiększenie obrotów.

Borykamy się z tym, że rynek drukowania i kopiowania maleje – mówi Rafał Kozdryk, dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest około 3 proc. w skali roku. Dlatego musimy trochę odejść od tego modelu, który mieliśmy do tej pory i w regionie, i w Polsce, czyli od sprzedawania urządzeń i prostych usług z tym związanych.

 

W związku z zachodzącymi zmianami, firma Xerox zamierza oferować klientom urządzenia oraz usługi, pozwalające na optymalizację procesów związanych z dokumentami i zarządzaniem nimi. Nowy model to „Next Generation MPS”. Odchodzimy od tradycyjnych modeli, takich jak drukowanie czy kopiowanie, chyba że w formie usługi outsourcingowej, czyli z finansowaniem. Idziemy w stronę optymalizacji procesu pracy z dokumentami, zarządzania dokumentami i efektywności korzystania z dokumentów w formie elektronicznej – mówi Rafał Kozdryk.

 

Dotychczasowe metody, polegające na powielaniu i rozsyłaniu papierów były bardzo kosztowne, a unowocześnienie tradycyjnego obiegu dokumentów w firmie może oznaczać realne oszczędności. Kilka procent wydatków dużych przedsiębiorstw jest związanych z drukiem i kopiowaniem – ocenia dyrektor handlowy Xerox Polska. – To jest sytuacja, która w przypadku dużych przedsiębiorstw przekłada się na bardzo duże pieniądze. W związku z tym Xerox już od dawna ma ofertę związaną z optymalizacją, ale nie tylko optymalizacją procesów, lecz także kosztów. To zaczyna się oczywiście audytem i wypracowaniem specyficznego modelu dla firmy, który pozwoli tej firmie oszczędzić pieniądze, a są to oszczędności nawet rzędu 40 proc.

 

Dla firm z branży nowe rozwiązania to szansa na rozwój. Nasza strategia sprzedażowa w Polsce jest budowana na następne trzy lata. Zakłada jeden główny cel: musimy rosnąć dwucyfrowo – podkreśla dyrektor Rafał Kozdryk z Xerox Polska. – Pracujemy nad nową ofertą, pracujemy nad wsparciem pokrycia rynku i nad zespołami sprzedaży, wszystko po to, by można było ten wynik osiągnąć.

Tagi:
Napisz pierwszy komentarz
mantra